• קיה סטוניק עבר מתיחת פנים קלילה שכמעט ולא שינתה דבר במראהו
  • באירופה הוא יוצע עם מערכת היברידית-קלה ומערכות בטיחות משודרגות
  • לא בטוח שאלה יגיעו גם לדגם שישווק כאן בתחילת 2021
מזמן לא שמעתם על חשמל: במקרה הזה, פחות שקע-תקע אבל כן עם תועלת מסוימת. מנוע הליטר הצנוע, טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים כמו בסטוניק הנוכחית - עם הספק זהה (120 כ"ס). נתון המומנט (20.4 קג"מ) גבוה ב-16% בסיוע מערכת היברידית קלה (48V), עם מנוע חשמלי זעיר שמשמש כמתנע להתנעה מחודשת בתנאים שונים כמו גם גנרטור למערכות היקפיות. במפתיע, קיה לא מציינת כמה דלק וזיהום נחסך בזכות מערכת. עוד יותר במפתיע: בישראל הוא ישווק עם המנוע ללא הסיוע החשמלי.
תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד תחבר את המנוע לגלגלים הקדמיים, בעוד שבאירופה תוצע גם תיבת שישה הילוכים (חמישה בעבר) ידנית בצמוד למנוע הזה אך עם הספק מופחת (100 כ"ס). באירופה תוצע הסטוניק גם בגרסת בסיס זולה עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר (84 כ"ס), זהה ליחידה ביונדאי i10.
יותר צבעים, אבזור ובטיחות: מתיחת הפנים הקלה דילגה על המראה החיצוני וההבדלים זניחים, למעט תוספת שילובי צבעים וגימורים בתא הנוסעים. מסך המגע גדל באינץ' ("8) ולצג הנתונים בלוח המחוונים רזולוציה גבוהה יותר. מערכות הבטיחות כוללות מעתה גם בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב והתרעה על שטחים מתים עם תיקון אקטיבי. גם במקרה זה מסרב היבואן המקומי להתחייב כי השדרוג יהיה רלוונטי לישראל.
מה אנחנו חושבים: קיה סטוניק הוא רכב פנאי קטן עם יכולת דינמית מהמשובחות בקטגוריה וזה כנראה שלא השתנה. מאידך הוא נראה מעט אנמי ותא הנוסעים בו מאכזב, ולצערנו נראה כי גם זה לא בדיוק השתנה. הסיכוי לשפר נקודת תורפה כמו מנוע בזבזן יחסית אינו גבוה, שכן יש סיכוי לא רע שהיחידה ההיברידית האלה לא תגיע, וכך גם בנושא חבילת מערכות הבטיחות. חבל יהיה לגלות ששני שיפורים אלה לא נתפסו כחשובים מספיק ולא יגיעו ארצה.