בקצרה:
  • דגם ראשון בחטיבת הביצועים המחודשת של פיז'ו, ראשון עם מנוע היבירידי-נטען
  • עם 360 כ"ס שמייצרים בנזין וחשמל, ה-508 הזו היא החזקה בהיסטוריה של פיז'ו
  • תנחת בישראל במחצית השניה של 2021 עם תג-מחיר באזור ה-350 אלף
מי מכיר את חטיבת הביצועים? פיז'ו-ספורט, חטיבת המרוצים של היצרנית הצרפתית, היא אחת המעוטרות בתעשיית הרכב, עם רשימה ארוכה של ניצחונות במרוצים הנחשבים ביותר בקטגוריות סיבולת מסלול (24 השעות של לא מאן) סיבולת שטח (דקאר) וכמובן אליפות העולם בראלי. למעשה, פורשה וטויוטה הן היצרניות היחידות שהצליחו אף הן לסמן "V" על רשימת הקטגוריות החשובות האלה.
החטיבה גם אחראית על שורת גרסאות "חמות" לדגמים שונים, שושלת שהחלה עם ה-205 GTI באמצע שנות ה-80 ונמשכת עד ה-308 GTI של ימינו. אלא שתקנות זיהום אוויר הופכות את ייצורן של גרסאות חמות לקשה מאי פעם ופיז'ו תחליף בעתיד את האותיות GTI באלו של חטיבת הביצועים החדשה "PSE" (ר"ת Peugeot Sport Engineered), עם גרסאות קצה בעלות תוספת חשמל לבנזין בתחילה, חשמליות מלאות בעתיד.
זריקת מרץ: ה-508 PSE הוצגה בתחילת 2019 כאב-טיפוס ורק כעת מוצגת כרכב סדרתי. מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי מחוברים כאן לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. מנוע חשמלי נוסף מחובר ישירות לגלגלים האחוריים. זו תהיה לכן הנעה כפולה וסך ההספק לגלגלים עומד על 360 כ"ס, 40 כ"ס פחות מהנתון באב-טיפוס אבל עדיין ההספק המרבי הגבוה ביותר לפיז'ו סדרתית. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.2 שניות, גם כאן מעט פחות מרשים (כשניה יותר) מנתון אב הטיפוס. טווח הנסיעה הנקי מזיהום יעמוד על 42 ק"מ.
מה עוד יש בה: מול 508 רגילה המיתלים נוקשים יותר, המרכב נמוך במעט, מפסקי הסרנים הורחבו ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S על חישוקי "20. גם הבלמים הקדמיים גדולים יותר - 380 מ"מ עם קאליפר בעל ארבע בוכנות, היישר מה-308 GTI. שינויים נוספים כוללים מסיטי אוויר סביב למרכב, צמד מפלטים בולטים מאחור וצבע זרחני לחלקים שונים בחוץ ובתא הנוסעים.
מה אנחנו חושבים: ה-508 ה"רגילה", מהמשפחתיות-גדולות המרשימות בקטגוריה, סובלת מתג-מחיר גבוה שמקרב אותה לדגמי יוקרה ופוגע בסיכויי הצלחתה. מיצוב גרסאות היברידיות-נטענות כחזקות בהיצע הוא מהלך שיווקי נכון, בדומה לשינוי התדמיתי המוצלח שעברה וולוו.
מצד שני, מיצרנית עם רשימה כה ארוכה של דגמים ספורטיביים סופר-מרגשים, אפשר היה לצפות לקצת יותר "אקשן". הנתונים טובים (גם אם פחות מרשימים מהמובטח) אבל אינם פורצי גבולות. יש לנו תחושה שבין הדגמים הבאים בחטיבה יהיו כאלה.