בקצרה:
  • המסחרית הקטנה של אופל תשווק מעתה (באירופה) גם בגרסה חשמלית
  • עם 136 כ"ס, 275 ק"מ של טווח וכושר העמסה של 800 ק"ג
  • עדיין לא כאן, אבל צפויה להגיע במהלך 2022
מסחרי ונקי: קטגוריית המסחריות - בפרט הקטנות שבהן - נמצאת בזינוק באירופה. הדגמים הפשוטים יחסית עם יכולת העמסה משובחת ומידות מרכב צנועות יחסית, זוכים לעדנה בעידן הקורונה שהפך את משלוח הסחורות עד הבית לצורך קיומי. מצד שני, הקטגוריה מבוססת על דגמי דיזל מזהמים שנסיעתם במרכזי ערים גדולות באירופה מוגבלת או אף אסורה לחלוטין ואם לא, גוררת תשלום קנסות כבדים.
אופל קומבו המבוסס על סיטרואן ברלינגו, האחות לקונצרן PSA, אינו חשמלי ראשון בקטגוריה. רנו הציעה מסחרי קטן ונקי מזיהום - קנגו ZE - כבר לפני עשור. אלא שמדובר היה ברכב חשמלי עם טווח מוגבל שהפך את רכישתו ללא כדאית במקרים רבים.
נתונים: בדומה לגרסאות רגילות, גם הקומבו החשמלי יוצע בשתי תצורות מרכב - קצר באורך 440 ס"מ או XL עם 475 ס"מ בין הפגושים. נפח ההטענה זהה: בין 3.3 קוב לקצר עד 4.4 לארוך, עם כושר העמסה נמוך במעט של 800 ק"ג. כושר הגרירה מוגבל ל-750 ק"ג, בין 350 ל-550 ק"ג פחות ממנועי הדיזל.
המנוע החשמלי כאן מוכר ומפיק 136 כ"ס שעוברים לגלגלים הקדמיים. נתוני הזינוק דומים לדיזל (11.2 שניות), המהירות המרבית שאינה רלוונטית כל כך מוגבלת ל-130 קמ"ש במטרה למנוע התרוקנות מהירה מדי של הסוללות. מצברים 50 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 275 ק"מ, עם אפשרות לטעינה מהירה (100DC) ל-80% בתוך כחצי שעה.
מבחינה עיצובית אין כל שינוי, בעוד שבתא הנוסעים לוח מחוונים שונה ואפשרות תצוגת נתונים ליחידת ההנעה על גבי מסך מגע בגודל "8.
מה אנחנו חושבים: מסחרית קטנה וחשמלית באירופה הפכה לחובה עבור היצרנים, ודאי בהתחשב בתקנות זיהום אוויר הולכות ומחמירות ובהגבלות תנועה למנועי דיזל במקומות מאוכלסים בצפיפות. בישראל לעומת זאת תידרש המדינה להעניק תמריצי רכישה והטבות לחברות שיפעילו אותן, אחרת לא תהיה להן סיבה לשמור על אוויר נקי מסביב. ויפה שעה אחת קודם.