פיאט מציגה 500 חדשה וחשמלית והופכת אותה למותג כמעט-עצמאי. מותג הרכב האיטלקי השייך לקונצרן קרייזלר-פיאט ומצוי כבר שנים ארוכות בקשיים עקב ארסנל דגמים מיושן, חושף היום באופן רשמי חשמלית כמעט-ראשונה בייצור סדרתי. מדובר במכונית החשובה ביותר למותג האיטלקי, ומחליפת ה-500 הנוכחית ששווקה כאן כמעט ללא שינויים במשך 13 שנים. בכל הפכה לאחר הדגמים הוותיקים בשוק הרכב. הגעה ארצה מתוכננת לתחילת 2021.

למרות שה-500 החשמלית נתפסת כראשונה, יש להזכיר כי פיאט שיווקה בעבר גרסה חשמלית ל-500 אך ייצרה אותה בעיקר עבור השוק האמריקאי, אם כי היא הגיעה למספר מוגבל של שווקים נוספים. בכל מקרה מדובר היה בכישלון, שכן היא סבלה - כמו המיני החשמלית של ב.מ.וו בשלביה הראשונים - מטווח צנוע מדי והתקשתה לשכנע רוכשים פוטנציאליים.
המנוע החשמלי ב-500 החדשה מפיק 118 כ"ס ומאפשר זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, 3.9 שניות פחות מגרסת הבנזין (1.2 ליטר, 69 כ"ס) המשווקת כיום, בדרך ל-150 קמ"ש מרביים. בורר עם שלושה מצבי נהיגה מאפשר שליטה על אספקת הכוח ושילוב מערכת טעינה רגנטיבית (אגירת אנרגיה) בזמן האטה, המסייעת גם בוויתור על שימוש בבלמים.
למצברים קיבולת של 42 קוט"ש ואלה מאפשרים טווח נסיעה של 320 ק"מ על פי תקן אירופאי, 85 ק"מ יותר ממיני קופר SE המסתמנת כמתחרה ישירה - כנראה גם מבחינת תג-מחיר. למצברים יכולת טעינה גבוהה מאלה של המתחרה הבריטית (85KW לעומת 50KW) והם מאפשרים טעינה מ-0 ל-80% בתוך 35 דקות בלבד. טעינה מעמדה מנוהלת אורכת כשש שעות.
למרות השינויים הניכרים, ה-500 החדשה שומרת על מראה מזוהה שלא ניתן לטעות בו. עם סבכה אטומה מלפנים ושם הדגם בענק במקום לוגו המותג. פיאט הציגה את ה-500 האופנתית ראשית בגרסת גג-נפתח, אך גרסאות גג קשיח יוצעו בהמשך.
לעומת המרכב הדומה, תא הנוסעים שונה לגמרי ועבר שדרוג משמעותי. החל בהגה בעל שתי צלעות (גם עליו, רק "500") ומאחוריו לוח מחוונים דיגיטאלי בחלקו ("7). בחלקה העליון של הקונסולה יש מסך מגע ענק ("10.25) עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ומתגי בחירת מצב נסיעה החליפו את בורר ההילוכים.
ה-500 העדכנית מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין המאפשרת מידות נדיבות מבעבר – 6 ס"מ תוספת לאורך ולרוחב (363 ס"מ ו-169 ס"מ בהתאמה), עוד שני ס"מ לבסיס הגלגלים (232 ס"מ) ובכך פוטנציאל הגדלת מרחב המחיה במכונית הקטנה. הפלטפורמה החדשה מאפשרת שימוש ראשון גם במערכות בטיחות מתקדמות-אוטונומיות רמה 2, כמו בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ותאורה דינמית. ה-500 החדשה תיוצר במפעל  מיראפיורי (Mirafiori) בטורינו שיוסב בהתאם לצרכים החדשים עם כושר ייצור של כ-80 אלף יחידות בשנה.
כפי שדיווחנו בעבר, ה-500 היא הדגם הנמכר ביותר של פיאט כיום ובפער גדול, עם יותר מ-2 מיליון יחידות מאז הושק הדור העדכני והפופולארי ב-2007. במהלך השנים עבר המותג להתבסס יותר ויותר על הצלחת ה-500 העירונית, עם גרסאות ורמות גימור שונות ואף מותגים עצמאיים-נגזרים דוגמת "אברט" הספורטיבית (שלא ברור אם תמשיך גם בדגם החדש), ה-500L (מיקרו-וואן), ה-500L ליבינג (מיני-וואן לשבעה) ואף רכב פנאי בשם 500X - כולם על פלטפורמה זהה.