שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי ישנות שיש - ובכל זאת עדיין איתנו
    למרות המהירות הגדלה והולכת בה מתחדשים דגמי מכוניות, בניסיון להבדיק את הקדמה הטכנולוגית ולהעמיד מתחרה ראויה בקטגוריות השונות, בשוק הרכב הישראלי ישנן עדיין מספר דינוזאוריות מוטוריות - הרשימה לפניכם

    יצרניות הרכב משיקות בשנים האחרונות דגמים חדשים בקצב מהיר מאי פעם, פעילות שמקצרת באופן קבוע את אורך חייהם. כיום עומד אורך חיי המדף של דגם חדש על כשבע שנים, כשבדרך הוא עובר לפחות מתיחת פנים אחת של אמצע החיים. אבל יש יוצאי דופן.

     

     (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    (צילום: רויטרס)

     

    בישראל משווקים כיום מספר דגמי מכוניות שגילן יותר מעשור. בדרך הן עברו מספר מתיחות פנים, אבל אפילו היצרניות הששות בדרך כלל להצמיד את התואר

    "חדש", לא מגדירות אותן ככאלה. ובאופן טבעי, הגיל עושה את שלו ובעיקר בסביבה כה טכנולוגית כמו זו של תעשיית הרכב. מערכות בטיחות, יחידות הנעה, מערכי שלדה ומתלים, כולם עוברים באופן קבוע שדרוגים ושיפורים וכך מוצאים עצמם דגמים מאוד ותיקים, בנחיתות בולטת מבחינה זו מול מתחרים מודרניים. אגב, חשוב לציין כי זה לא עושה אותם בהכרח פחות אטרקטיביים, בעיקר מכיוון שמחירם בדרך כלל נמוך יותר.

     

    לפניכם רשימת המכוניות הוותיקות ביותר שמשווקות כאן, לכולן עדיין לא הוצג דגם מחליף, מחציתן הוצגו לפני יותר מעשור ואחרות יחגגו 10 שנים לפרמיירה כבר בחודשים הקרובים.

     

    פיאט 500

    פיאט 500 ()

    השקה: יולי 2007

    קטגוריה: מיני

    מחיר: החל מ-93 אלף שקל

    מבחן דרכים

     

    פיאט 500 מבוססת על הפנדה, אבל נושאת עיצוב רטרו יפהפה ברוח גרסת המקור הנושנה. וזו גם נקודת החוזק העיקרית שלה, שכן תצורת שלוש הדלתות פחות שימושית ופופולארית כיום, גם בקטגוריית המיני. במהלך השנים היא זכתה לאין ספור גרסאות אבזור וגימור שניסו לסחוט את הטיפות האחרונות מלימון הנוסטלגיה. אך הבסיס כמעט ולא השתנתה במשך השנים. עדיין עם אותו מנוע בסיסי (1.2 ליטר, 69 כ"ס) ותיבת הילוכים (5 יחסים, רובוטית חד-מצמדית) מיושנים ואבזור בטיחות נטול מערכות אקטיביות.

     

    ניסאן GT-R

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)
    השקה: אוקטובר 2007

    קטגוריה: ספורט

    מחיר: 880 אלף שקל

    מבחן דרכים

     

    את הסקייליין GT-R, מכונית הספורט האימתנית של ניסאן, שמרו היפנים לעצמם במשך 38 שנים. לעולם היא נחשפה, תחת השם GT-R, בעיקר בזכות סדרת משחקי הנהיגה וסרטי קולנוע שונים. המנכ"ל הכל יכול של המותג היפני דאז החליט להפוך את השיווק לגלובאלי, על מנת למצב את ניסאן כמתקדמת טכנולוגית. המטרה הייתה ברורה: להביס את פורשה, במגרשה הביתי, מסלול המרוצים נורבורגרינג. התוצאה הייתה מכונית פנטסטית מבחינת ביצועים ששופרה והושבחה לאורך השנים, כך שגם היום היא מציעה ביצועים ויכולות דינמיות ברמה של מיטב האקזוטיקה המוטורית. רק העיצוב החיצוני ותא הנוסעים מסגירים את הגיל המתקדם.

      

    ניסאן 370Z

    השקה: אוקטובר 2008

    קטגוריה: ספורטיבית

    מחיר: החל מ-330 אלף שקל

     

    ניסאן 370Z, היא דור שישי למשפחת Z של ניסאן (שנמכרו בשווקים מסוימים תחת מותג דאסטן) – שומרת על אותו עיצוב מזוהה של ה-240Z המקורית מסוף שנות השישים – עם תצורת קופה ומכסה מנוע ארוך. היא הראשונה בשושלת המפורסמת שמשווקת בצורה סדירה על ידי יבואנית המותג, לאחרונה אפילו בגרסת ניסמו קרבית. גם היום היא מציעה חווית נהיגה ייחודית – מצוידת במנוע אטמוספרי וותיק והנעה אחורית – מה שהפך אותה לאחד מהדגמים המועדפים על ידני נהגי דריפטים בארץ ובעולם.

     

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    השקה: אפריל 2009

    קטגוריה: שטח

    מחיר: החל מ-325 אלף שקל

    מבחן דרכים

     

    זה הדור הרביעי לגרנד צ'ירוקי, דגם המסמל את השותפות ההיסטורית עם דיימלר, ובהתאם הוא מבוסס על פלטפורמת מרצדס ML הנושן. הגרנד מוותר על מכלולים חסונים שאפיינו אותו בעידן ההוא, אבל מציע איכויות נסיעה - נוחות והתנהגות - עדיפים בהרבה על קודמיו, ויוצאי דופן ביחס ליצרנית רכבי השטח הוותיקה בעולם. ג'יפ השיקה לאחרונה אפילו גרסאות עם ביצועים שיביישו מכוניות על תחת השם SRT וטרקהוק.

     

    טויוטה לנד קרוזר

    השקה: ספטמבר 2009

    קטגוריה: שטח

    מחיר: החל מ-299 אלף שקל

    מבחן דרכים

     

    רכב השטח הנמכר ביותר בישראל כבר יותר מ-15 שנים אינו נותן לגילו להפריע, למרות שהוא מהוותיקים המשווקים כאן. הלנד קרוזר הנוכחי (150) אומנם עבר כמה מתיחת פנים לרבות עדכון ליחידת ההנעה, אבל הבסיס נותר כשהיה עם שלדת סולם זהה ומערך מתלים ללא שינוי (סרן חי מאחור, עצמות עצה מלפנים) המעניקים לו חוסן מבני ויכולת עבירות יוצאות דופן בשוק הרכב כיום, ללא מתחרים ישירם של ממש.

     

    אסטון מרטין ראפיד

    אסטון מרטין ראפיד AMR ()

    השקה: ספטמבר 2009

    קטגוריה: ספורט-סאלון

    מחיר: 2 מיליון שקל

     

    עד השקת רכב הפנאי שצפוי בקרוב, הראפיד היא המכונית היחידה של אסטון מרטין שיכולה להתאים לשימוש משפחתי. במונחים של יצרנית רכבי ספורט כמובן. שכן מרחב המחיה לשני נוסעים מאחור עדיין צנוע כמו במכונית מיני, ולתא המטען – עבור כל המשפחה, כן? - נפח של סופר-מיני ממוצעת. היכולות הדינמיות לעומת זאת הם בדיוק מה שמצפים למצוא, וכך גם לגבי מנוע ה-V12 האטמוספרי המפורסם של היצרנית. כיום היא משווקת רק בגרסת AMR הקיצונית.

     

    אלפא ג'ולייטה

    אלפא רומיאו ג'ולייטה ()

    השקה: דצמבר 2009

    קטגוריה: משפחתית

    מחיר: החל מ-179 אלף שקל

    מבחן דרכים

     

    הג'ולייטה נראית אולי חדשה, אבל מדובר במחליפת ה-147 על בסיס פלטפורמת פיאט בראבו, בניסיון להתמודד מול מתחרות אירופאיות כמו אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1. היא מוצעת בגרסאות בסיסיות וגם בגרסה תלתן ירוק לוהטת, סוג של ניסיון להתמודד מול פולקסווגן גולף GTI. העיצוב החיצוני נאה ומרשים גם בחלוף השנים, אבל בכל שאר התחומים היא נותרה הרחק מאחור.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים