בקצרה:
  • רנו קפצור צפוי להצמודד בעיקר מול פיז'ו 2008 וסקודה קאמיק
  • יצויד בשלב ראשון במנוע בנזין מוכר, היברידי-נטען יגיע בהמשך
  • מחיר הבסיס מתחיל ב-125 אלף שקל ומגיע עד 140 אלף שקל
טייק 2: רנו קפצ'ור הוא רכב הפנאי הקטן הנמכר ביותר באירופה, עם כ-1.5 מיליון יחידות מאז הושק ב-2013. בישראל הוא פחות הצליח, בין היתר בגלל מראה סולידי מדי לטעם הישראלי חובב הפוזה המאיימת-שרירית.
הדור השני שהגיע אלינו כעת מבוסס על פלטפורמה (CMF-B) משותפת לסופר-מיני קליאו, ולכן הוא גם גדול בכל ממד מהקפצ'ור היוצא. הוא דומה לפיז'ו 2008 באורך, קצר מהסקודה קאמיק ב-1.5 ס"מ. בסיס הגלגלים שלו ארוך מהיריב הצרפתי ב-3.5 ס"מ, קצר מהצ'כי בסנטימטר.
מעבר לבסיס גלגלים נדיב, רנו מציידת אותו במושב אחורי מתכוון למרחק (16 ס"מ לפנים-אחור) המסוגל לייצר עוד יותר מרחב פנים לנוסעים מאחור. על חשבון נפח ההטענה כמובן, הנעה בין 422 ל-536 ליטר. יש לציין כי גם כאשר הספסל האחורי מוסט לגמרי לאחור הוא מותיר נפח טעינה גדול מסקודה (363 ליטר) ופיז'ו (405 ליטר).
רק בנזין: תשכחו ממנוע הדיזל שהוצע בקפצ'ור הקודם. ההיצע יכלול מעתה את מנוע הבנזין המוגדש והמוכר - שת"פ רנו-דיימלר - בנפח 1.33 ליטר, ובכך הופכת פיז'ו ליחידה בקטגוריה שמציעה כאן מנוע דיזל. הוא יוצע כאן בשתי רמות הספק: 130 כ"ס כגרסת בסיס, 154 כ"ס בגרסאות בכירות ובשני המקרים עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 9.6 שניות בגרסת הבסיס, (מהיר בשנייה מהיוצא), בעוד הגרסה החזקה תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-8.6 שניות. רק לקראת סוף 2021 תנחת כאן גם גרסה היברידית-נטענת עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, שני מנועים חשמליים והבטחה ל-50 ק"מ נקיים מזיהום.
הפעם עם בטיחות: בניגוד לדגם הקודם, כעת כל הגרסאות מצוידות במערכות בטיחות אקטיביות לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. גרסאות בכירות ויקרות יותר מוסיפות התראת שטח מת ותאורה אדפטיבית.
בגרסת הבסיס (125 אלף שקל) ניתן יהיה למצוא בין היתר מסך מגע בגודל "7, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חניה מלפנים ומאחור, בקרת אקלים עם פתחים ליושבים מאחור, מראות מתקפלות חשמלית ומנופי שליטה ידנית בהילוכים. המנוע הגדול (TCe155) יוצע בשתי רמות גימור. בראשונה (133 אלף שקל) יהיה גם לוח מחוונים דיגיטלי ("10) מסך מגע גדול יותר ("9.3) וצמד שקעי USB ליושבים מאחור. ביקרה מכולן (140 אלף שקל) יש גם משטח טעינה אלחוטי, מצלמת חניה היקפית וחלון שמש.
מה אנחנו חושבים: רכב הפנאי של רנו עושה שימוש בפלטפורמה ובמכלולי הנעה של רנו קליאו, מי שנבחרה אצלנו לסופר-מיני הטובה בישראל וניצחה בשני מבחנים השוואתיים. פעם את סיאט איביזה ואופל קורסה, פעם את פיז'ו 208 וטויוטה יאריס. ולכן, למרות תוספת הגובה והמשקל ובזכות אבזור נוחות עשיר וסוללת מערכות בטיחות מתקדמות, הציפיות מהקפצ'ור החדש גבוהות מאוד. האם הוא אכן עומד בהן? בקרוב נדע.