• פולקסווגן טרנספורטר קליפורניה הוא חלום, אבל ממש יקר
  • אז עכשיו יש גם קאדי מסחרי, קטן, זול ואולי אפילו רלוונטי לנו
  • תא הנוסעים מוסב בקלות למיטה זוגית, יש תאי ציוד ואפילו כיריים
שלושה כי טוב: פולקסווגן הצמידה עד היום את השם קליפורניה - המתאר גרסה מוסבת למעין בית-על-גלגלים (מוטורהום) לשני דגמים מוכרים, שניהם מסחריים באופיים - מוביל הנוסעים טרנספורטר ורכב העבודה הגדול קראפטר. כעת מצטרף אליהם דגם נוסף, קטן משמעותית אך מסחרי לא פחות - הקאדי הקטן שעבר לאחרונה עדכון מקיף.
תנאי שירות: לקאדי מידות צנועות יחסית לאחיו, ולכן הוא מוגבל משמעותית ביצירת חוויית "חדר אירוח על גלגלים". ובכל זאת, לא חסרים בו פתרונות חכמים. למשל מדף אחורי ההופך למיטה זוגית, וילונות הצללה ייעודיים הכוללים גם אזור אחסון, מגירה נשלפת בתא המטען עם כיריים לבישול ואזורי "מזווה" למצרכים, צלחות וסכו"ם. אם אתם מעדיפים לישון בחוץ יש גם אוהל אינטגרלי המתחבר לחלקו האחורי של הרכב. יש גם תא לשני כיסאות ושולחן מתקפל ובסך הכל, ניצול חלל פנים מוצלח למדי.
יוצע בכל גרסאות הקאדי: גרסת קליפורניה תוצע בתחילה על בסיס המרכב הקצר (450 ס"מ) דווקא ורק בהמשך גם על בסיס "מקסי" הארוך (485 ס"מ). היצע המנועים כולל 2.0 ליטר טורבו דיזל בשלוש רמות הספק – 75, 102 או 122 כ"ס, עם תיבות שישה הילוכים ידנית או כפולת-מצמד עם שבעה יחסים. הנעה כפולה-קבועה תוצע במנוע החזק עבור מי שמעדיפים קמפינג רחוק ככל הניתן מהאספלט.
מה אנחנו חושבים: גודל תא הנוסעים של הקאדי נראה כפחות מתאים לשמש למגורים, כך שבמקרה זה החלטת היצרנית נראית קצת מאולצת. ואם כבר, לא נראה שישנה בעיה להוסיף לאבזור מקרר קטן, ואולי גם אוהל גג שיאפשר מיטה זוגית נוספת. מצד שני, בהתחשב בתג המחיר המוגזם של הטרנספורטר קליפורניה, הקאדי ללא ספק אטרקטיבי יותר. גם מכיוון שהוא יכול בקלות לעבור הסבה מהירה לרכב משפחתי-יומיומי - בשונה מהטרנספורטר ובעיקר הקראפטר שפחות מתאימים לכך.