• ה-3008 יהיה דגם היברידי-נטען ראשון מבית PSA שמשווקת כאן היבואנית. בהמשך יגיעו גרסאות של אופל, סיטרואן ו-DS
  • כבסיס משמש ה-1.6 טורבו-בנזין, רק שהפעם יש לו תמיכה חשמלית בודדה או כפולה
  • תג המחיר נע בין 218 אלף שקל לגרסת הבסיס עד 255 אלף שקל לגרסה הבכירה
  • מתחרה אפשרי: מיצובישי אאוטלנדר PHEV (מ-195 אלף שקל)
להיט מכירות מפתיע: ה-3008 הנוכחי הוא כבר דור שני לרכב הפנאי שרשאי לראות עצמו כנושא לפיד השינוי שעבר על המותג הוותיק. שינוי שהחזיר חלק לא מעט לקוחות מאוכזבים שבחרו לנטוש אותו בעבר עקב בעיות איכות ואמינות. הוא עשה זאת בעזרת עיצוב מושך, תא נוסעים איכותי ומקורי ואיכויות נסיעה מרשימות. ההצלחה המסחרית הגיעה והוא נחשב לאחד הדגמים הנחשקים בשוק הרכב המקומי, גם כמשומש - חדשות טובות למותג. לא מפתיעה לכן הבחירה בו להיות דגם ראשון עם יחידת הנעה היברידית-נטענת, זו שתגיע בהמשך לדגמים נוספים בקונצרן כמו אופל גרנדלנד, סיטרואן C5 איירקרוס ו-DS7.
כמה חשמל, כמה ביצועים: מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר של פיז'ו מוכר לנו היטב. גרסת הבסיס של ה-3008 'המחושמל' תקבל מנוע חשמלי בודד (110 כ"ס) שמותקן בתוך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, עם הספק מרבי של 225 כ"ס והנעה קדמית. לגרסה הבכירה מנוע חשמלי נוסף (113 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים ודואג להנעה כפולה עם 300 כ"ס משולבים. הזינוק ל-100 קמ"ש בגרסה זו יעמוד על 5.9 שניות, מהיר ב-2.9 שניות מהבנזין הרגיל ובדרך למהירות של 240 קמ"ש. גרסת הבסיס תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-8.7 שניות.
מצברי 13.2 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה נקי מזיהום (רשמי) ומרשים של קצת יותר מ-60 ק"מ, במהירות מוגבלת ל-135 קמ"ש. לדברי פיז'ו, התקנת המצברים והמנועים החשמליים אינה פוגעת במרחב המחיה לנוסעים אך מקטינה את תא המטען ב-125 ליטר (395 ליטר). המשקל העצמי גבוה ב-180 ל-260 ק"ג בהתאם לגרסה.
מה יש בהם: בכול הדגמים הנטענים יש בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, ריפוד משולב עור, כיוון חשמלי למושב נהג, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "19 קלים. בגרסה הבכירה יש מושבי עור מהודרים ומתוחכמים יותר, צביעת מרכב שונה ותאורת לד. מערכות הבטיחות בשתי הגרסאות כוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם זיהוי תמרורים והתאמת המהירות והתראה אקטיבית לשטח מת.
מה אנחנו חושבים עליהם: עם תג-מחיר ידידותי (נמוך) יותר, ה-3008 ההיברידי-נטען היה נהנה מחיים קלים יחסית, עם מיצובישי אאוטלנדר הוותיק (וזה שעומד להיות מוחלף) כמתחרה יחיד. במחיר של כ-220 אלף ובוודאי רבע מיליון פלוס לגרסה הבכירה, הוא כבר נושק למגרש השיווקי של דגמי יוקרה כמו וולוו XC40 ההיברידי-נטען, ושם פיז'ו עדיין לא הוכיחה שיש לה יכולת להתמודד כשווה מול שווים. ובמחיר לא גבוה בהרבה אפשר אפילו למצוא את ב.מ.וו X1 עם יחידה דומה. פיז'ו יצביעו על יתרון קל בביצועים ובטווח הנסיעה, אבל לא אלה הם שיסיטו רוכשי מותג יוקרה לכיוון פיז'ו. קל זה בכל מקרה לא יהיה.