מאזדה עומדת לחשוף גרסה ספורטיבית ל-3 העדכנית, עם מנוע טורבו-בנזין חזק והנעה כפולה-קבועה. בדלק מוטורס, יבואנית המותג לישראל, בוחנים כבר עתה אפשרות לייבא אותה ארצה
יחידת ההנעה אותה תקבל המשפחתית הקומפקטית - בגרסת האצ'בק עם חמש דלתות או סדאן בעלת ארבע דלתות - תהיה בנפח 2.5 ליטר עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, היישר ממדף היצרנית. ברכב הפנאי הגדול של, מאזדה ה-CX-9, הוא מייצר 250 כ"ס ולמאזדה אין כל בעיה לחלץ ממנו הרבה יותר, בוודאי אם היא מתכוונת להתמודד מול מתחרות כמו פולקסווגן גולף R למשל.
לפי הערכות, מאזדה תצייד את המכונית בתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה, עם מתלה אחורי רב-חיבורי לעומת קורת המתח בגרסאות ההנעה קדמית המשווקת כאן, זו האחראית בין היתר לפגיעה בנוחות הנסיעה והתנהגות הכביש ביחס ל-3 היוצאת.
נזכיר כי מאזדה הציעה בעבר גרסאות קצה ל-3 הראשונה והשנייה שכונו MPS (ר"ת Mazda Performance Series) באירופה ואוסטרליה, ומאזדה ספיד בצפון אמריקה. עוד לא ברור אם יש למאזדה כוונה להחיות את חטיבת הביצועים או להתחרות כך ב-N-ליין של יונדאי, GT-ליין בקיה או ST-ליין בפורד עם גרסה "מחוזקת למכונית משפחתית. אם היצרנית מכוונת גבוה יותר, צפו לשדרוג גם במערכות ההיגוי, הבלמים, הצמיגים והמיתלים, וכמובן לתג-מחיר עסיסי יותר.