בקצרה:
  • פיאט 3+1 500 היא גרסה שימושית למיני האיטלקית, עם דלת צד אחורית
  • יש גם גרסת בסיס עם מנוע חשמלי צנוע יותר, מצברים קטנים וטווח של 180 ק"מ
  • ה-500 החשמלית תגיע אלינו בתחילת השנה. הגרסאות החדשות - רק בהמשך
טייק 3, הפעם ללא זיהום: פיאט הציגה לפני כחצי שנה 500 חדשה וחשמלית, אשר החליפה את ה-500 הנוכחית העתיקה במונחי עולם הרכב, שכן שווקה ללא שינויים מהותיים כ-13 שנים. פיאט שיווקה בעבר גרסה חשמלית ל-500, אך ייצרה אותה בעיקר עבור השוק האמריקאי שם נכשלה שכן היא סבלה - כמו המיני החשמלית הראשונה - מטווח נסיעה צנוע מדי. כעת היא מוסיפה שני גרסאות להיצע הקיים שכלל אחת עם גג נפתח ואחת "רגילה".
ועכשיו גם שימושית: לשני הדגמים מצטרפות אם כך שתי גרסאות. המעניינת שבהן מקבלת דלת נוספת בצד הנוסע תהנפתח בזווית הפוכה לקדמית, ומקלה בכך את הגישה למושב האחורי. לדברי פיאט, תוספת הדלת ומנגנון הפתיחה מעלה את המשקל העצמי ב-30 ק"ג בלבד, בעוד המידות החיצוניות נותרו זהות לגרסה הרגילה. נזכיר כי ה-500 החשמלית מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין עם מידות גדולות מהדגם שהוחלף: 6 ס"מ תוספת לאורך ולרוחב (363 ס"מ ו-169 ס"מ בהתאמה), עוד שני ס"מ לבסיס הגלגלים (232 ס"מ).
יהיה גם חשמל בסיסי: ה-500 החשמלית תיוצר מעתה גם בגרסת בסיס עם מנוע חשמלי חלש יותר בעל 95 כ"ס (23-) ובעיקר מצברים קטנים יותר (23.8 קוט"ש, לעומת 42 קוט"ש) שמגבילים את טווח הנסיעה הרשמי ל-180 ק"מ בלבד או 240 ק"מ בשימוש עירוני, 140 ק"מ ו-220 ק"מ בהתאמה פחות מהגרסה הבכירה. גם הטעינה איטית יותר (50DC לעומת 85DC), אבל לדברי היצרנית משך הטעינה יהיה דומה לגרסה הבכירה, עם כ-50 ק"מ של טווח בתוך פחות מ-10 דקות.
גרסה זו מצוידת באותם אביזרי בטיחות של הבכירה, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב וזיהוי תמרורים, אך ללא בקרת שיוט אדפטיבית שתמשיך להיות מוצעת בגרסאות הבכירות. לוח המחוונים הדיגיטלי ("7) נשמר, אבל פיאט ויתרה כאן על מסך המגע הגדול ("10.25) שמצוי בגרסאות הבכירות.
מה אנחנו חושבים: גם אחרי שצמחה במידותיה, ה-500 (גם החשמלית כמובן) עדיין נותרה מכונית צנועה בגודלה וככזו, יכולה בעיקר לתפקד היטב בעיר וסביבותיה. עם דלת צד נוספת היא ללא ספק הופכת לשימושית יותר ומעניינת למדי, אלא שכאן נכנס משתנה לא צפוי. פיאט מתמחרת - לפחות באירופה - את ה-500 החשמלית באופן יומרני, שספק אם יסייע לה להפוך להצלחה שמגיעה לה כרכב אופנתי עם מראה אלמותי. נקווה שבארץ המחיר יהיה יותר ידידותי, אם כי לא היינו מהמרים על כך.