בקצרה:
  • דור חמישי לרב המכר של קיה מוצג רשמית
  • העיצוב בהשראת ה-EV6 החשמלית, כבסיס ישמש יונדאי טוסון
  • נחיתה בישראל בתחילת שנה הבאה
טייק 5: זהו דור חמישי בשושלת של אחד מהדגמים הפופולריים ביותר כאן, דגם ראשון - ויחיד בינתיים - מקטגוריית רכבי פנאי לזכות בתואר הנמכר ביותר בשוק הרכב המקומי. מאז הוצג לראשונה בתחילת שנות התשעים יוצרו יותר מ-5.5 מיליון יחידות, קצת פחות מ-80 אלף מתוכן עלו על כבישי ישראל.
לדברי קיה העיצוב החיצוני הוא בהשראת ה-EV6 החשמלית והוא נראה דינמי בהרבה מהדגם היוצא הודות לסבכה גדול מלפנים, יחידות תאורה מקוריות ומגני פלסטיק שחור מסיביים סביב למרכב. הספורטאז' יוצע לראשונה גם בגרסת X-ליין עם איפור קרבי יותר לרבות פסי גגון מסיביים וחישוקים שונים. הגרסה המיוצרת במפעל בסלובקיה, ומיועדת לשוק האירופאי ולישראל, תוצג בספטמבר עם בידול עיצוב קל וכיול מתלים ייעודי לכבישים ביבשת הישנה.
גם סביבת הנהג עודכנה עם לוח מחוונים ומסך מגע גדולים היוצרים מראה אחיד, ומאפשרים גם מיעוט מתגים בקונסולה המרכזית. גם ההגה חדש, עיצוב בורר ההילוכים הוא בצורת חוגה ומפנה בכך מקום לתאי אחסון גדולים יותר.
מה עוד צריך לדעת עליו: ספורטאז' היוצא היה דגם ראשון בליבת שוק הרכב המקומי שצוייד במערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות, שהפכו שנים לאחר מכן לציוד תקני בכל דגם חדש שמושק כאן. קיה עוד לא פרסמה את היצע המערכות, אבל הוא צפוי לכלול בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור, שמירה על נתיב (תיקון בעבר), התרעת שטח מת אקטיבית (כולל פתיחת דלת כשהטח לא פנוי) ושכחת ילדים.
כבעבר הספורטאז' יתבסס על יונדאי טוסון, ולכן צפוי להציע ממדים גדולים במעט מהדגם היוצא, שיביאו לשיפור במרחב המחיה ליושבים מאחור. היצע המנועים יהיה דומה לאח הקוריאני, לרבות בנזין אטמוספרי (2.0 ליטר, 155 כ"ס) ומוגדש (1.6 ליטר, 180 כ"ס), כמו גם גרסאות היברידיות והיברידיות-נטענות על בסיס המנוע המוגדש.
מה אנחנו חושבים עליו: ספורטאז' היוצא זכה להצלחה יוצאת דופן בתחילת דרכו, ולמרות שהוא עדיין נמכר היטב, הוא כבר מתקשה מול המתחרים החדשים בקטגוריה. הדגם החדש צפוי להיות טוב מקודמו מכל בחינה, ואם תצליח היבואנית לשמור על תמחור דומה לדגם המוחלף, הוא גם ימשיך לככב בצמרת הטבלה.