בקצרה:
  • פרטים נוספים על החשמלית הקומפקטית והמסקרנת של קיה
  • עם בסיס זהה ליונדאי איוניק 5 אבל כולל גרסת ספורט לוהטת
  • 3.5 שניות ל-100, 260 קמ"ש, אצלנו בעוד מספר חודשים
שבועיים לאחר שפרסמנו תמונות ראשונות של קיה EV6, חושפת היצרנית פרטים מלאים על החשמלית הראשונה מתוצרתה להתתבסס על פלטפורמה ייעודית - E-GMP (ר"ת Electric-Global Modular Platform) החדשה של הקונצרן הקוריאני עליה נשענת גם יונדאי איוניק 5. זהו דגם ראשון מ-11 אותם מתכננת קיה להציג עד 2026, שבעה מהם על בסיס הפלטפורמה החדשה וארבעה נוספים כדגמים "מוסבים" על פלטפורמות קיימות. ה-EV6 צפויה להגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה הנוכחית, אם כי לא ברור עדיין האם בכל גרסאותיה.
ארוכה מאחותה: קיה EV6 תהיה ארוכה ב-4.5 ס"מ (468 ס"מ) מאחותה יונדאי איוניק 5, אך היא צרה ממנה בס"מ (188 ס"מ) ונמוכה ממנה ב-5.5 ס"מ (155 ס"מ). השימוש בפלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי מאפשר בסיס הגלגלים של 290 ס"מ נדיבים, נתון חריג עבור רכב קומפקטי, אך הוא בכל זאת קצר ב-10 ס"מ מהיונדאי. גרסת GT בעלת ייעוד ספורטיבי (על כך בהמשך) תהיה ארוכה בס"מ וחצי, רחבה בס"מ ונמוכה בחצי ס"מ.
כצפוי, בקיה מבטיחים מרחב פנים נדיב לרבות תא מטען בנפח מרשים של 520 ליטרים. זאת בנוסף לחלל הטענה בחלקו הקדמי של הרכב עם 52 ליטרים נוספים בגרסאות הנעה קדמית או 20 ליטרים בהנעה כפולה.
אפרופו, היצע יחידות ההנעה כולל חמש אפשרויות לבחירה, עם סוללה בשתי גרסאות קיבולת. גרסת הטווח הרגיל תצויד בסוללה עם בקיבולת של 58 קוט"ש, מנוע בהספק של 170 כ"ס בשידוך להנעה קדמית או 235 כ"ס בשידוך להנעה כפולה. גרסת הטווח המוגדל תצויד בסוללת 77.4 קוט"ש, עם הספק של 229 כ"ס בהנעה קדמית או 325 כ"ס בהנעה כפולה. קיה תצייד את ה-EV6 במערכת בלימה רגנרטיבית עם שש עוצמות לבחירה.
בפסגת ההיצע תעמוד ה-GT הספורטיבית, עם הספק של 585 כ"ס ומומנט מירבי של 75.5 קג"מ בצמוד לסוללת ה-77.4 קוט"ש. התאוצה בגרסה זו אורכת 3.5 שניות בלבד, בדרך למהירות מירבית של 260 קמ"ש. בקיה מבטיחים כי הגרסה הספורטיבית תיעזר בתוכנת מחשב שתאפשר לה לדמות דיפרנציאל מוגבל החלקה שיסייע ביכולת הספורטיבית. הבטחה נוספת מבית קיה נוגעת למהירות טעינה, עם זמן מרשים של 18 דקות בלבד מקיבולת של 10% ל-80%, או תוספת של 100 ק"מ טווח בארבע דקות וחצי בלבד.
מפרט האבזור צפוי לכלול בין היתר צמד מסכי "12 עם תצוגה עילית שתקרין על השמשה הקדמית נתוני נסיעה וניווט.

למדור רכב חשמלי באתר iCar