טויוטה חושפת קדימון להיילקס מעודכן, מניסויי נהיגה אחרונים לפני השקתו הקרובה לציבור. הדור השמיני של הטנדר היפני צפוי להגיע ארצה בסוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה.
טויוטה מזכירה כי מאז הושק הטנדר שלה לפני כחצי מאה, נמכרו ממנו יותר מ-19 מיליון יחידות בכל רחבי העולם. בכך הוא הנמכר ביותר מסוגו - בכל מקום שאינו צפון אמריקה - בעולם ובפער גדול. בתמונות ובווידאו שפורסמו קשה להבחין בשינויים עיצוביים משמעותיים, אותם מצליחים כיסויי ההסוואה להסתיר. בסביבת הנהג יש להניח שמסך המגע יעודכן ותתווסף לו אפשרות צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, ואילו מערכות הבטיחות האקטיביות ישודרגו מעבר לבלימה האוטונומית, התראת הסטייה מנתיב, בקרת השיוט האדפטיבית וזיהוי תמרורים שהיא מציעה כיום.
השינוי המשמעותי ביותר: שילובו של מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.8 ליטר בחרטום הטנדר, יחידה ששווקה עד כה רק באוסטרליה ואפריקה ובה משתמש הלנד קרוזר הנוכחי, עם 177 כ"ס ו-45.9 קג"מ, 27 כ"ס ו-5.1 קג"מ יותר ממנוע 2.4 ליטר שהוצע עד כה.
נזכיר כי ההיילקס הדרום אפריקאי בעל מנוע זה מצויד בתיבת שישה הילוכים אוטומטית ומזנק ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות בדרך ל-175 קמ"ש מרביים, 1.9 שניות פחות ו-5 קמ"ש יותר מהטנדר בעל המנוע הצנוע יותר. גם כושר הגרירה שלו - 3.5 טון – גבוה ב-450 ק"ג.
מאחורי ההגה של רכב הניסוי התייצב פרננדו אלונסו, פעמיים אלוף עולם בפורמולה 1 שעבר הסבת מקצוע זמנית לקבוצת המירוצים של טויוטה בראלי דקאר האחרון. לדבריו, "היילקס הוא אייקון ותמיד הערצתי אותו. במסלול מאתגר המדמה קטע דירוג של ראלי הרגיש המנוע החדש מצוין, בזמן שכיול המיתלים השונה מאפשר לדחוף אותו בביטחון למגבלות ללא כל פגיעה בנוחות".