• ענקית הרכב ההודית מהינדרה בוחנת פיתוח כלי רכב מסחרי-חשמלי על בסיס REE הישראלית
  • החברה מתל אביב שפיתחה פלטפורמה ייעודית סופר-חכמה מוצאת עצמה בחוד התעשייה
  • הגיוסים האחרונים שביצעה נערכו לפי שווי של 4 מיליארד דולר
2 צפייה בגלריה
פלטפורמת העתיד של החברה הישראלית
פלטפורמת העתיד של החברה הישראלית
פלטפורמת העתיד של החברה הישראלית
(REE אוטומוטיב)
מה אנחנו חושבים: מבין שלל חברות האוטו-טק הבולטות בארץ, REE אוטומוטיב היא אחת המבטיחות ביותר, וכזו המתמודדת מול כמה מהשמות הלוהטים של תעשיית הרכב החשמלי העולמית, כמו ריביאן וניקולה. נקווה שאכן תצליח היכן שבטר פלייס נכשלה.
2 צפייה בגלריה
הפלטפורמה, והיישום
הפלטפורמה, והיישום
הפלטפורמה, והיישום
(REE אוטומוטיב)

הסכם שיתוף פעולה משמעותי ל-REE אוטומוטיב הישראלית: מהינדרה ההודית הודיעה היום על חתימת מזכר הבנות לבחינת ייצור של 200-250 אלף כלי רכב מסחריים חשמליים על בסיס פיתוח של החברה מתל אביב - פלטפורמה חשמלית יעילה במיוחד המבוססת על ארבעה גלגלים בפינותיה, המאפשרת בכך יותר מרווח לנוסעים ולמטען ברכב המבוסס עליה. כל אחד מהגלגלים מכיל במרכזו מנוע ותיבת הילוכים, לצד בולם זעזועים ובלם - ובכך מתפנה שטח נוסף. הרעיון: פלטפורמה שמאפשרת לבנות רכב קטן יחסית בעל יכולת נשיאה של רכב גדול ממנו.
"אנחנו נרגשים לבחון פיתוח משותף עם מהינדרה, שיאפשר לנו לספק את צרכי הלקוחות שלנו על בסיס היכולות והפריסה הגיאוגרפית שלה", אמר ל-ynet דניאל בראל, המייסד המשותף ומנכ"ל REE אוטומוטיב. "למהינדרה יש יכולת ייצור מרשימה עם מפעלים בהודו ובארה"ב והיא מחזיקה גם בסדנת העיצוב וההנדסה האיטלקית פינינפארינה. כך יתאפשר לה לתכנן את כלי הרכב שייבנו על בסיס הפלטפורמה שלנו".
אם יתממש ההסכם כרבע מיליון מכוניות עתידיות, תזכה REE למקדמה משמעותית ביחס למתחרות כמו ריביאן האמריקאית, שקיבלה הזמנה ל-100 אלף מסחריות חשמליות מאמזון, או ניקולה (אף היא ) שמחזיקה בהזמנה ל-16.5 אלף כלי רכב מסחריים חשמליים. REE, שחתמה כבר על סכמי שיתוף פעולה עם פיאט-קרייזלר והינו, חטיבת המשאיות של טויוטה, כבר ביצעה את הגיוסים האחרונים שלה לפי שווי של 4 מיליארד דולר.
"לשיתוף הפעולה שלנו עם REE יש פוטנציאל להביא לשוק גישה 'מפריעה' לדור חדש של כלי רכב שיתבסס על החוזקות של שתי החברות", כך אמר ראג'יש ג'וריקר, מנהל חטיבת הרכב והחקלאות של הקונצרן ההודי, שייצר ב-2019 קרוב ל-500 מיליון מכוניות, רובן רכבי כביש-שטח. "היתרונות התחרותיים של ארכיטקטורת הגלגל הפינתי של REE, ביחד עם הניסיון שלנו בתכנון, הנדסה וייצור בהיקף נרחב של מכוניות קונבנציונליות, מספק חיבור מושלם כדי ליצור רכבי אפס-פליטה, כולל רכבים אוטונומיים".

מי זו REE

REE אוטומוטיב נוסדה ב־2013, בידי בראל (41) ואחישי סרדס (39), ועבדה שנים מתחת לרדאר על הפיתוח העיקרי שלה: גלגל הכולל בולמי זעזועים, מנוע חשמלי, תיבת הילוכים ממוזערת, בלמים, מערכת היגוי ותוכנה ויכולת שליטה אלחוטית, בדומה למטוסים. על בסיס הגלגל הזה פותחה פלטפורמה לרכב חשמלי - קלה ויעילה בשטח הפנוי שנותר עבור הנוסעים, המטען, או שניהם בזכות מיקום הגלגלים בארבע הפינות שלה. לחברה יש מעל 60 פטנטים בתחום הרכב.
פלטפורמות כאלו לרכב חשמלי הן סיפור חם כיום בעולם הרכב. ריביאן מוטורס האמריקאית גייסה 3.2 מיליארד דולר, בעיקר מאמזון ופורד, חלקם האחרון לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר, ותתחיל ב-2021 לייצר טנדר ורכב כביש שטח חשמליים תחת שמה, ובהמשך כבסיס לדגמי פורד חדשים.