בקצרה:
  • אחרי 14 שנות שירות ה-i800 הוותיק יוצא לגמלאות
  • מחליפו מבוסס על קיה קרניבל, עם מקום לתשעה נוסעים
  • ינחת בישראל במהלך המחצית השניה של השנה
מוביל נוסעים, בלי פנאי: קטגוריית מיניוואנים סובלת, ממש כמו סגמנטים ותיקים אחרים בתעשייה, מהצטמקות מהירה הנובעת מהעדפת רכבי פנאי עם שלוש שורות מושבים. אבל יונדאי מעוניינת כיום בנוכחות בכל קטגוריה ומציגה לכן מיניוואן חדש בשם סטאריה, מחליף ל-i800 הוותיק שהוצג לראשונה ב-2007.
בהשוואה ל-i800 הוא ארוך ב-13 ס"מ (525 ס"מ), רחב ב-7.5 ס"מ (199.5 ס"מ) גבוה ב-6.5 ס"מ (199 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ (327 ס"מ). הגידול בממדים יחד עם המעבר מפלטפורמת הנעה אחורית ב-i800 העתיק לפלטפורמת הנעה קדמית המשותפת לקיה קרניבל, צפויה להגדיל משמעותית את מרחב הפנים לנוסעים, עם נפח הטענה של עד חמישה קוב בגרסת הובלת סחורות או לאפשר מקום לתשעה נוסעים (ואפילו 11 בקוריאה).
מחלקה ראשונה: העיצוב החיצוני ייחודי ושונה מהמקובל בקטגוריה, כמעט עתידני. כך גם סביבת הנהג עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע גדול ("12.3), בעוד הגה ארבע צלעות ומתגים לבחירת הילוך מוכרים מהסונטה. ניתן יהיה לרכוש אותו בתצורת תשעה מקומות עם ארבעה מושבי קפטן בשורה השניה והשלישית, עם יכולת סיבוב של 180 מעלות כדי להפוך את החלל לחדר ישיבות.
בנוסף תוצע גם גרסת שבעה מקומות עם צמד כורסאות הכוללות הדום לרגליים ויכולת הטייה לאחור. רשימת האבזור כוללת בין היתר ריפודי עור איכותיים, תאורת אווירה ב-64 גוונים וחלון שמש ענק ליושבים מאחור.
מה עוד צריך לדעת: היצע המנועים יכלול V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר עם 272 כ"ס או טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר עם 177 כ"ס, שניהם בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הדיזל יוצע גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית.
יונדאי מציינת כי הפלטפורמה המודרנית שכוללת מתלה אחורי רב חיבורי משפרת משמעותית את נוחות הנסיעה, עם דגש על הפחתת רעשי דרך ורוח באמצעות חומרי בידוד מתקדמים, לצד מקדם גרר נמוך יחסית.
מה אנחנו חושבים: יש ליונדאי אומץ. בזמן שמינוואנים מאבדים פופולאריות בקצב שמדאיג יצרניות אחרות, יונדאי מתעקשת להציג אחד חדש ועושה זאת בדרכה שלה. עם מראה פוער פה, מעבר לארכיטקטורה מודרנית וקפיצת דרך משמעותית ללא ספק לעומת ה-i800. עד כמה המראה מסובב הראשים וחלל הפנים וסביבת הנהג המרשימים ישכנעו את הקהל לחזור בתשובה? קשה לדעת. מה שבטוח, ביטחון לא חסר לדרום קוריאנים ועם המחיר הנכון, הם עוד עשויים להפתיע את עולם הרכב.