• גרסה היברידית-נטענת ל-X2 היא שביעית בתיק הדגמים של המותג הגרמני
  • 220 כ"ס, 46 ק"מ נקיים מזיהום, 299 אלף שקל - בדיוק כמו ה-X1
  • יקר בעשרות אלפי שקלים מגרסת הבסיס, עם תוספת אבזור וכוח
כאילו-קופה-כזה: באופן היסטורי, ההיררכייה בב.מ.וו מארגנת מספרים אי-זוגיים כדגמים "שימושיים" יותר, בעוד מספרים זוגיים מוצמדים לדגמי קופה מסוגננים, או כמו-קופה, או אלה עם מקדם פוזה מתקדם שמבוססים בדרך כלל על דגמים עם מספרים אי-זוגיים. בפשטות, ה-X2 לא מאוד שונה מה-X1 עליו הוא מבוסס. וזהו, מקווים שאתם עוד איתנו. מה עוד? בגרסאות X2-בנזין רגילות ששווקו עד כה, תג המחיר גבוה בכ-10,000 שקלים מה-X1. אם תרצו, זה מחיר המראה המעט יותר מושך. במקרה של ההיברידית-נטענת אין הבדל, ותג המחיר זהה ל-X1 היברידי-נטען ועומד על 299 אלף שקל.
כוח חשמל: מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר מבית ב.מ.וו מייצר כאן 125 כ"ס (15 כ"ס פחות מגרסת 18i בסיסית) ומחובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית, בניגוד לשבעה הילוכים כפולת-מצמד ב-X2 הרגיל. עד עכשיו, לא מרשים במיוחד. אבל. יש גם מנוע חשמלי עם 95 כ"ס שמחובר ישירות לגלגלים האחורים. ולכן ההנעה כפולה-קבועה, וההספק המשולב עומד על 220 כ"ס.
ןכך, למרות עלייה משמעותית של 315 ק"ג במשקל העצמי (תארו לכם, ההבדל בין נהיגה לבד ברכב, או עם ארבעה נוספים), הזינוק ל-100 קמ"ש אורך כעת 6.8 שניות בלבד, שיפור ענק של 2.8 שניות לעומת הגרסה הרגילה. מצברי 10 קוט"ש נטענים מאפשרים 46 ק"מ נקיים מזיהום. אגב, בשונה מה-X1 ומדגמים היברידיים-נטענים מתחרים, לא ניתן להתקין כאן וו גרירה.
ויש יותר אבזור: אבזור גרסת הבסיס צנוע באופן שמעורר אי-נוחות, אבל במקרה הזה העסק מתיישר. התוספות: מצלמת נסיעה לאחור, צימוד Apple CarPlay, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, דלת תא מטען חשמלית ובקרת שיוט אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: בשונה מה-X6 וה-X4 שייצרו לעצמם בידול הכרחי ובולט מה-X5 וה-X3 עליהם הם מבוססים, ה-X2 לא עושה זאת ונתקע קצת באמצע. ונתוני מכירות פושרים מעידים על כך. שכן ה-X1 תמיד נהנה - וגם כעת - מהופעה מרשימה יותר, פחות רכה-עגלגלה, עם יותר אופי. והוא מצויד באותה יחידת הנעה, נראה קרבי וקשוח יותר, נהנה ממרחב מחייה משופר ותא מטען גדול יותר. לכך אפשר להוסיף גם את היעדר האפשרות להתקין וו גרירה, המהווה חיסרון מסוים ברכב פנאי, שהופך לבעיה אם רוצים אפילו להצמיד מתקן אופניים. במילים אחרות, X1 יהיה עדיף בכול, למעט העדפה אסתטית.