• סובארו BRZ חדשה תוצג בעוד שבועיים, שוב תאומה לטויוטה
  • מנוע מוגדש יספק כעת יותר כוח ובעיקר הרבה יותר מומנט
  • בניגוד לדגם הקודם, היא לא תגיע כנראה לאירופה. ומה איתנו?
ניסיון נוסף: תשע שנים לאחר שנחשפה בתערוכת טוקיו, סובארו מציגה דור חדש ל-BRZ. כבעבר היא פותחה בשיתוף טויוטה, שתציג בעצמה דור שני ל-GT86, תחת חטיבת הביצועים GR (ר"ת GAZOO Racing). ה-BRZ החדשה לא תשווק באירופה, אך זו לא צפויה להוות בעיה עבור היבואנית שכן היא כבר משווקת כאן דגמים בתקינה אמריקאית. עוד לא ברור האם זה יהיה המצב גם במקרה של ה-GT86.
המנוע של סובארו: היצרנית היפנית לא חושפת פרטים טכניים עדיין ומפרסמת רשמית תמונות של יחידת התאורה הקדמית וחישוק הגלגל בלבד. על פי פרסומים שונים, המנוע לתאומות יגיע מבית סובארו, בוקסר מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר, שיחליף את יחידת ה-2.0 ליטר הוותיקה ב-BRZ היוצאת. המנוע זהה ליחידה באיבולטיס שהגיע אלינו זה עתה. אם יישאר ללא שינוי וישחרר 260 כ"ס, יעמוד השיפור בהספק על 60 כ"ס. המומנט המרבי - 38.3 קג"מ - גבוה כמעט פי שניים וזמין בסל"ד נמוך משמעותית.
השידוך יהיה ככל הנראה לתיבת שישה הילוכים ידנית כמו בדגם הנוכחי, כשתוספת הכוח אמורה להביא לשיפור משמעותי בביצועים בהשוואה לדגם הנוכחי (7.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-226 קמ"ש מרביים). עוד לא ברור האם תוצע גם תיבה אוטומטית ואם כן מאיזה סוג – פלנטרית רגילה כמו בדגם הנוכחי או רציפה כמו בשאר דגמי היצרנית. ההנעה אחורית כמובן עם דפרנציאל מוגבל החלקה.
הפלטפורמה של טויוטה: כבסיס תשמש פלטפורמת TNGA המודולארית של קונצרן טויוטה במקום זו שפותחה על-ידי סובארו. היא אמורה להיות קשיחה יותר, ולאפשר מרכז כובד נמוך יותר. מתמונות ריגול שפורסמו ברשת ניתן לדווח כי העיצוב הכללי שומר על המאפיינים של ה-BRZ הנוכחית וגם המידות צפויות להיות דומות.
3 צפייה בגלריה
סובארו BRZ טויוטה GT86
סובארו BRZ טויוטה GT86
סובארו BRZ טויוטה GT86 היוצאות: מכונות נהיגה טהורות
(צילום: נועם עופרן)
מה אנחנו חושבים: סובארו BRZ הנוכחית היא מכונית ספורט טהורה. ובעידן בו תעשיית הרכב משתדלת לייצר כלי רכב שיקלעו לטעם כמה שיותר רחב בכל קטגוריה, ראוי להסיר בפני סובארו טויוטה את הכובע על האומץ. עכשיו רק שתגיע, ונוכל לנהוג בה. זה לא צפוי לקרות בקרוב.