מגפת הקורונה הובילה להאטה עד עצירה מלאה במקרים מסוימים של שוק הרכב המקומי. אולמות התצוגה נסגרו לפני שבועות ונפתחים לראשונה רק היום (ב', 27.4), הין היתר עקב סגירת מפעלי הייצור בעולם והוראות שעה מחמירות שנועדו לייצר למנוע את הפצת הנגיף. ליבואני הרכב המקומיים היה זמן בשפע כדי לתכנן מחדש את הפעילות בטווח הקצר והבינוני ובחלק מהמקרים הוחלט לדחות - או אף להקפיא - השקת דגמים חדשים שתוכננו להגיע בשלב זה של השנה. אם עקב חוסר יכולת היצרניות לספק במועד שנקבע לפני חודשים רבים, ואם עקב שינוי בלו"ז מקומי. זו הייתה תכנית ההשקות המקורית, זו רשימת השינויים המלאה:

דלק מוטורס: שתי השקות סופר-חשובות עבור היצרנית, האחת מבחינה תדמיתית והאחרת שיווקית, נדחו ויתקיימו כך נראה בשבועות הקרובים. המיני החשמלית, כמו-גם פורד פוקוס החדשה לה ממתינים אנשי המותג בכיליון עיניים תקופה ארוכה, אמורות היו לעלות על הכביש כבר בסוף חודש מרץ - אך ברגע האחרון התעכבו. דגמים אחרים שאמורים היו להגיע השנה, ובהם פורד אקספלורר, פורד פומה ומאזדה 2 לאחר מתיחת פנים, נדחו למועד בלתי ידוע. יש להזכיר כי פסי הייצור של פורד בארה"ב ומאזדה ביפן עדיין לא שבו לפעילות.
5 צפייה בגלריה
מיני קופר SE
מיני קופר SE
מיני חשמלית - עוד לא
המזרח: הרכב המסקרן ביותר של היבואנית בשנים האחרונות, לנד רובר דיפנדר החדש, אמור היה להגיע לישראל בחודש אפריל המסתיים בימים אלה. זה כמובן לא יקרה, והשקתו בארץ נחדתה כעת לחודש יוני. יגואר F-טייפ המעודכנת אמורה הייתה להגיע ארצה במהלך הרבעון השני של השנה, אך תגיע ככל הנראה לקראת סופו.
טלקאר: רכב הפנאי הקטן קיה סלטוס, אחיו של יונדאי וניו, אמור היה להגיע לישראל במחצית הראשונה של השנה, אך השקתו נדחתה למחצית השניה של 2020. הסורנטו החדש שאמור היה להגיע במחצית השניה של 2020, נדחה לתאריך לא ידוע. סאנגיונג קוראנדו שאמור היה להגיע במהלך חודש מרס, יושק כנראה בשבועות הקרובים.
5 צפייה בגלריה
קיה סלטוס
קיה סלטוס
קיה סלטוס - אמור היה להגיע, יחכה
יוניון מוטורס: בזמן שבטויוטה לא יהיו עיכובים בתכניות, בלקסוס לא ישיקו את ה-LC קבריולה במחצית השניה של 2020 אלא כנראה רק ברבעון האחרון.
כלמוביל: ברבעון הראשון של השנה תכננה היבואנית להשיק את רכב הפנאי הקטן יונדאי וניו, אך כרגע נראה שתהיה דחייה של כחודשיים לפחות והשיווק יחל רק באמצע חודש מאי. במרצדס תכננו להשיק עד חודש יוני את רכב הפנאי עם שבעה מושבים GLB וכן את ה-EQC החשמלי, ואילו ה-GLA אמור היה להגיע באמצע השנה. אלא שכל ההשקות נדחו ללא מועד חליפי אפשרי.
5 צפייה בגלריה
יונדאי וניו
יונדאי וניו
יונדאי וניו - עוד לא
לובינסקי: כל ההשקות המתוכננות - והיו רבות כאלה - של יבואנית פיז'ו-סיטרואן-אופל צפויות להדחות. ברשימה כלולות ה-208 החדשה (כולל גרסה חשמלית), 2008 חשמלית, אופל קורסה ו-DS3 קרוסבק, כמו-גם גרסאות היברידיות-נטענות של פיז'ו 3008 ו-508, סיטרואן C5 איירקרוס ואופל קרוסלנד X. חלק מהדגמים היו אמורים להגיע בסביבות אמצע השנה - אך כעת נדחו ההשקות לרבעון האחרון לכל המוקדם, עם אפשרות לתחילת השנה הבאה.
5 צפייה בגלריה
פיז'ו 208
פיז'ו 208
פיז'ו 208 חשמלית - דחייה לסוף השנה
מאיר: הונדה ג'אז החדשה, שאמורה הייתה לנחות כאן ברבעון השלישי, צפויה להתעכב וליבואנית אין כרגע הערכה מתי תגיע. כך גם לגבי הגרסה ההברידית-נטענת של וולוו XC40.
סמלת: ג'יפ גלדיאטור המסקרן שאמור היה להגיע ארצה ברבעון השני של השנה, דודג' דוראנגו שתוכנן לרבעון השלישי וכך גם סובארו אסנט וגרסאות היברידיות-נטענות של ג'יפ רנגייד וקומפאס, כולם יידחו מבלי שניתן יהיה לתת מועד חליפי להגעה.
5 צפייה בגלריה
סובארו אסנט
סובארו אסנט
סובארו אסנט - נדחה, לא ידוע למתי
קרסו מוטורס: רנו קפצ'ור החדש אמור היה להגיע במהלך הרבעון הראשון של השנה, נדחה לרבעון השני וכעת מבטיחה היבואנית להשיק אותו "במהלך חודשי הקיץ". הגרסה ההיברידית של הקליאו החדשה אמורה היתה להגיע ארצה באמצע השנה, אך השקתה נדחתה לסופה. באינפיניטי תכננו להשיק את דור חדש ל-QX50 ברבעון השני, אך כעת הוסט התאריך לרבעון השלישי. דור חדש לניסאן סנטרה לא ינחת בישראל לפני סוף השנה.
UMI: בקדילאק תכננו להשיק במהלך החציון הראשון את ה-CT5 וה-XT6, אך נאלצו לדחות זאת למחצית השניה של השנה.

הכותב חבר מערכת icar