נשבר שיא המכונית הכי יקרה שנמכרה בישראל: איש עסקים מקומי הזמין בימים האחרונים מסמלת, יבואנית פרארי, SF90 סטרדלה ספיידר במחיר של 4.5 מיליון שקל. השיא הקודם עמד על 3.5 מיליון שקלים אותם שילם איש עסקים עבור הזכות לרכוש מכונית מתוצרת אסטון מרטין.
כמו כל פרארי, כאן כאן מדובר בהזמנה מראש עם תשלום ראשוני של כמה מאות אלפי שקלים רק כדי שהמכונית תיכנס לתוכנית הייצור של החברה האיטלקית. כעת הוא ממתין להקלות במגבלות שהוטלו באיטליה עקב הקורונה כדי להמריא למפעל פרארי במודנה, שם יבחר לה צבע ואת מפרט האבזור המלא. לאחר שיוחלט אילו תוספות יש לשלב במכונית תושלם בנייתה. היא צפויה להגיע ארצה ב-2022.
2 צפייה בגלריה
פרארי SF90 סטרדלה
פרארי SF90 סטרדלה
פרארי SF90 סטרדלה
הדגם הבסיסי עולה אמנם 3.85 מיליון שקלים "בלבד", אבל הלקוח בחר כבר מראש בתוספות בסך של כ-650 אלף שקל, סכום שלבדו היה מספיק לו לרכוש מזראטי או פורשה חדשה. רוב המחיר אגב הוא מיסים לקופת המדינה, בעיקר בגלל מס היוקרה הדיפרנציאלי שנגבה על מכוניות במחיר של מעל 300 אלף שקל, בנוסף למס קנייה ולמע"מ, ובפרארי הזאת יעמוד על כ-20% ממחירה הסופי. מחירה לפני מסים מתחיל בחצי מיליון יורו.
2 צפייה בגלריה
פרארי SF90 סטרדלה
פרארי SF90 סטרדלה
פרארי SF90 סטרדלה
שילוב בין מנוע 4.0 ליטר מוגדש (780 כ"ס) ושלושה מנועים חשמליים, מעניק לה הספק כולל של 1,000 כ"ס. המכונית הדו-מושבית מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות בדרך למהירות מרבית של 340 קמ"ש, מה שיאפשר ללקוח לתרום להכנסות המדינה גם מדו"חות מהירות. המכונית ההיברידית הנטענת הראשונה של פרארי מצוידת בסוללת 7.9 קוט"ש, המאפשרת לה לנסוע 19 ק"מ רצופים בהנעה חשמלית שקטה ונטולת זיהום.
תוספות אופציונליות אותן יכול רוכש סטרדלה לצרף כוללות בין היצר חבילת מירוצים המפחיתה את משקל המכונית באמצעות שילוב חלקים קלים מסיבי פחמן (470 אלף שקלים), צבע מיוחד (93 עד 275 אלף שקלים), חישוקים קלים מסיבי פחמן (185 אלף שקל), או פשוטים יותר (64 אלף שקל), מושבים מתכווננים חשמלית חימום וזיכרונות (50 אלף שקלים) ועוד.
פרארי מסרה בחודשיים הראשונים השנה בישראל 4 מכוניות, פי 2 מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, והיא לא הייתה מותג העל היחידי שרשם גידול במסירות. מזראטי מסרה 17 מכוניות, גידול של 70% ופורשה מסרה 58, גידול של 11.5%.