בקצרה:
  • ה-308 גדלה משמעותית ואימצה מראה אגרסיבי מבעבר
  • לראשונה גם עם שתי גרסאות היברידיות-נטענות
  • לרכישה באירופה בעוד חודשים ספורים, אצלנו בעוד כשנה
טייק 3: זהו דור שלישי ל-308 המחליפה את הדגם הוותיק ביותר באולם התצוגה של פיז'ו כיום, וזה שבעת השקתו ב-2014 זכה בתואר "מכונית השנה" היוקרתי. למרות ירידה מתמשכת בפופולאריות של הקטגוריה, ה-308 וקודמותיה בשושלת נחשבות לעמוד השדרה של המותג, ולא רק מכיוון שזו מכונית ראשונה של היצרנית לאחר המעבר לסיומת 8, אלא ראשונה להתבסס על פלטפורמת EMP2 המשמשת שורה של דגמי הקונצרן כיום.
השינוי הבולט ביותר והנראה לעין הוא כמובן המראה, דינמי ואגרסיבי מבעבר, כולל הלוגו החדש של המותג שעושה כאן הופעת בכורה. גם סביבת הנהג היא העדכנית של היצרנית, שוב עם לוח מחוונים דיגיטלי תלת-ממדי ("10) שממוקם גבוה מעל הגה קטן-קוטר אופייני למותג, ועם מסך מגע גדול ("10) שהוסט מטה ואינו מתנוסס מעל פתחי המיזוג אלא מתחת, כדי להקל על הגישה אליו על ידי הנהג. את בורר ההילוכים מחליף מתג צנוע.
מערכות הבטיחות הן המוכרות של היצרנית, עם בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, בעוד מערכת התרעת שטחים מתים וזיהוי תמרורים בעלי יכולת זיהוי גדולה מבעבר.
גדלה ומתחשמלת: בהשוואה ל-308 היוצאת, בסיס הגלגלים צמח ב-5.5 ס"מ (267.5 ס"מ) והאורך גדל ב-11.5 ס"מ (436.5 ס"מ). שני שינויים אלה אמורים לסייע למרחב מחיה טוב מבעבר ליושבים מאחור, בעוד שתא המטען דווקא קטן ב-58 ליטר (412 ליטר). במפתיע, למרות הצמיחה בבסיס הגלגלים, רדיוס הסיבוב נותר דומה (10.5 מטר).
מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית עברו בירושה מהדגם היוצא, לצד טורבו-דיזל (1.5 ליטר, 130 כ"ס) שככל הנראה לא יוצע כאן. הגרסאות החזקות בהיצע יהיו היברידיות-נטענות המשלבות בין מנוע בנזין מוגדש 1.6 ליטר בשתי רמות הספק (132 או 150 כ"ס) עם מנוע חשמלי (110 כ"ס). גרסת הבסיס תייצר 180 כ"ס, הבכירה 225 כ"ס, שתיהן עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. מצברי 12.4 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של כ-60 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: 308 תיאלץ להתמודד מול סוללת מתחרות איכותיות בעיקר מאירופה, לרבות פולקסווגן גולף שנחתה כאן לאחרונה, אבל גם סיאט לאון ופורד פוקוס, כמו-גם טויוטה קורולה, הונדה סיוויק ומאזדה 3 שמגיעות מהמזרח. נשמע כמו תחרות קשה, אבל זה אפילו מורכב יותר, שכן היא עומדת גם מול סוללת רכבי פנאי הולכת וגדלה וברמות המחיר הגבוהות יותר, אפילו חשמליות סיניות שמציפות את השוק. אז כן, העיצוב החיצוני המרהיב ויחידות ההנעה ההיברידיות-נטענות יסייעו לה, אבל קל זה ממש לא יהיה.