בקצרה:
  • הגולף חדשה אבל הבסיס, המידות והמנועים זהים
  • מחיר הגולף הבסיסית ביותר יעמוד על 135 אלף שקלים
  • הסיוע החשמלי מצומצם ומתבטא במערכת 48V
באיחור לא אופנתי: פולקסווגן גולף חדשה, דור שמיני בשושלת המשפחתית הקומפקטית הבכירה בעולם הרכב, נוחת כעת בישראל באיחור ניכר. הדגם העדכני ביותר בשושלת שהחלה לפני ארבעה עשורים וחצי ו-35 מיליון מכוניות בכל רחבי העולם, מגיע לאולם התצוגה המקומי כשנה וחצי לאחר השקתו, בערך באמצע הדרך למתיחת הפנים הראשונה. כל זאת בזמן שאחיותיה לקונצרן המבוססות על מכלולים זהים עד דומים - אודי A3, סיאט לאון סקודה אוקטביה - עלו על הכביש המקומי זה מכבר.
אותו בסיס אותם מנועים: כבסיס ממשיכה לשמש פלטפורמת MQB עם מידות דומות (עוד 2.5 ס"מ לאורך, פחות ס"מ לרוחב) ולכן יש להניח שמרחב המחיה יהיה דומה לדגם היוצא, לרבות נפח תא מטען (380 ליטר). גם מנועי הבנזין המוגדשים נותרו ללא שינוי: שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס) או ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס). כך גם במקרה של ה-GTI שממשיכה עם אותו 2.0 ליטר מוגדש (245 כ"ס).
מנועי הגרסאות הרגילות זוכים למערכת היברידית קלה (48V) שאמורה לסייע בצמצום צריכת הדלק ופליטת מזהמים. כל הגרסאות מגיעות עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד (עם דיפרנציאל מוגבל החלקה ב-GTI). הזינוק ל-100 קמ"ש ארוך מבעבר (10.2 שניות ב-1.0 ליטר, 8.5 שניות ב-1.5 ליטר), כתוצאה מתוספת כ-100 ק"ג במשקל העצמי. הביצועים ב-GTI ללא שינוי: 6.2 שניות, 250 קמ"ש.
הגולף הבסיסית מצוידת במתלה אחורי פשוט מסוג קורת מתח, האחרות עם מתלה רב חיבורי מתקדם יותר. ל-GTI מערך מיתלים נוקשה יותר ומרכב מונמך ב-1.5 ס"מ, אבל היבואנית בחרה שלא לצייד אותה באופן תקני במערכת בולמי זעזועים אדפטיבית, בשונה מאחיותיה לקונצרן סקודה אוקטביה RS וקופרה לאון. בהתחשב בחישוקי "18 תהיה לה משימה ממש לא קלה לשכך את כבישי ישראל.
אבזור ובטיחות: רשימת האבזור בגרסאות הבסיס (135 אלף שקל למנוע הקטן, 147 אלף שקל לגדול) כוללת מסך מגע ("8.25), לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מצלמת נסיעה לאחור עם חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים וחישוקי "16. המנוע הגדול מוצע גם בגרסה בכירה (158 אלף שקל) המוסיפה מושב נהג מתכוון חשמלית, חלון שמש, מפתח חכם ומערכת שמירה על נתיב.
במקרה של ה-GTI (235 אלף שקל) היינו מוותרים בשמחה על ריפודי עור עם חימום ואוורור שמוצעים תקנית, לטובת בד משובץ כהומאז' לגרסת המקור. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: פולקסווגן גולף היא אייקון מוטורי, דגם עם רשימת לקוחות אדוקים שלא מוכנים לשמוע על שום דבר אחר. ובדגם החדש הם יקבלו יותר אבזור, יותר מערכות בטיחות ויתכן שגם איכויות נסיעה גבוהות יותר. מחיר גולף ברמת הכניסה נראה לא גבוה במיוחד, שכן הוא מיישר בערך קו עם דגמים מוכרים בקטגוריה המשפחתית. אבל. הוא לא היברידי וסובל מתחרות קשה מבית, שכן גרסת הבסיס עם מנוע 1.0 ליטר צנוע, מתומחרת בדיוק כמו סיאט לאון, בזמן שלספרדיה מנוע גדול יותר ואבזור עשיר יותר.
דברים דומים אפשר לומר גם על ה-GTI, שמתומחרת מעט נמוך יותר מהקופרה המקבילה. אבל הספרדיה מציעה ביצועים טובים משמעותית, אבזור עשיר יותר וכנראה נוחות נסיעה עדיפה הודות למערך מיתלים מתקדם. ובמילים פשוטות: הגולף החדשה תפנה בעיקר למי שמחפש סמל ותדמית או בעברית, לקוחותיה הקלאסיים.