• פורשה טוענת כי קבעה שיא מהירות חדש למכוניות סלון-יוקרה במגרש המשחקים החצי-רשמי שלה, הנורבורגרינג שבגרמניה
  • עשתה זאת עם הפנמרה המעודכנת-קלות שתושק בקרוב (ותגיע אלינו השנה), בזמן מהיר בכ-13 שניות מקודמתה
  • לא ממש ברור באיזו קטגוריה הפנמרה מתחרה ולמה זה חשוב. שיא ההקפה למכונית ארבע-דלתות שייך ליגואר XE פרויקט 8
גן עדן בגיהנום ירוק: מסלול הנורבורגרינג המפורסם שמוכר גם כ"גיהנום הירוק" (ראו וידאו בהמשך) נמתח לאורך יותר מ-21 ק"מ ונחשב לאחד ממסלולי המירוץ התובעניים. לא רק בגלל אורכו יוצא הדופן. במשך שנים ארוכות מתפקד המקום - בו ניתן לעלות עם רכב פרטי תמורת תשלום - גם כמוקד עליה לרגל ליצרניות רכב שונות, בעיקר לטובת מבחני יכולת לדגמים שונים הנמצאים בפיתוח. אין למעשה מותג שמוותר על בחינת דגמיו שם, בעיקר כאשר מדובר במכוניות בעלות תדמית ספורטיבית. אבל פורשה הייתה מהראשונות להפוך אותו לסוג של מגרש ביתי.
מלבד שימוש לפיתוח וניסוי דגמים חדשים המקום משמש גם כמקדם תדמית. החל מתמונות "ריגול" מודלפות לתקשורת של רכב מוסווה, ועד זמני הקפה מרשימים שזוכים לתיעוד והפצה. ומעל הכל, קביעת שיאי מהירות. לא תופתעו ודאי לגלות שלפורשה יש רשימה ארוכה שיאים (וניפוץ שיאים ישנים), כולל שיא למכונית המהירה ביותר בייצור סדרתי על המסלול, עם ה-GT2 RS. תואר בו היא מחזיקה אגב כבר כמעט שנתיים.
רגע, פנמרה מעודכנת, מתי?: קצת מפתיע לגלות שפורשה משחררת למסלול מכונית סדרתית לפני השקתה, ומסרבת בינתיים לפרסם פרטים אודות השינויים שעברה במתיחת הפנים. אבל ללא קשר, לצורך שבירת השיא נבחרה גרסת טורבו עם מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר שבסיוע צמד מגדשי טורבו מפיק 550 כ"ס. ולא בטורבו S הייבריד שמוסיפה מנוע חשמלי ומגיעה ל-680 כ"ס.
נכון שביצועי הקו הישר של האחרונה טובים יותר (זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, 0.2 שניות מהר יותר), אך פורשה העדיפו להימנע מתוספת משקל של 315 ק"ג לה אחראית היחידה החשמלית, עקב השפעתה השלילית על מרחקי הבלימה, שינויי כיוון ועמידות הצמיגים.
אז איך בכל זאת קוצצו 13 שניות: בהתחשב בכך שהספק המנוע נותר ללא שינוי, הסיבה העיקרית לחיתוך 13 השניות המשמעותיות היא השימוש בצמיגי מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2 שיוצעו בדגם העדכני. צמיגים סטנדרטיים במרבית מכוניות הספורט הקיצוניות כיום, הנחשבים דביקים יותר מפירלי P-זירו בהם צוידה שוברת השיא הקודם ב-2016. מאחורי ההגה ישב לארס קרן, נהג המבחן הראשי של פורשה והאיש שחתום על מרבית שיאי היצרנית ב"רינג". לדבריו, "שינויים בכיול המיתלים, עדכון מערכת המוטות המייצבים האקטיביים וצמיגים דביקים הורגשו מיד".
מה אנחנו חושבים על זה: אנחנו תמיד מעדיפים שהקרב בין יצרניות מכוניות ספורט יהיה על זמני הקפה בכל מסלול אפשרי ולא על זמני האצה מעמידה ל-100 קמ"ש. קצת נמאס מהם. כל מכונית חשמלית ממוצעת מגיעה לאזור ה-3 שניות אז עשו לנו טובה, שחררו. חוץ מזה, קיצוץ 13 שניות בנורבורגרינג עם פנמרה טורבו? נהדר, רק שמספר האנשים שרוכשים את הפורשה המשפחתית הזו כדי לנהוג ממש מהר, זניח. אז יופי של שיפור, באמת, אבל לא כל-כך רלוונטי. הידעתם ש-911 קררה S חלשה וזולה משמעותית, ובכל זאת מהירה בכמעט חמש שניות?