טסלה במירוץ נגד השעון: יצרנית המכוניות החשמליות החלה למכור בישראל בשבוע שעבר, למרות שמשרד התחבורה טרם העניק לדגמיה אישור ייבוא, הנדרש לכל דגם בנפרד. טסלה שקיבלה עד עתה רישיון לפעילות הכוללת מוסך ואולם תצוגה, הבטיחה בכל זאת למאות רוכשי דגם הבסיס מודל 3 - אחד משלושת הדגמים שהושקו בישראל - כי יקבלו את הרכב בחודש מארס.
1 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3 - החברה קיבלה הזמנות ללא אישור ייבוא לרכב
טסלה מודל 3 - החברה קיבלה הזמנות ללא אישור ייבוא לרכב
טסלה מודל 3 - החברה קיבלה הזמנות ללא אישור ייבוא לרכב
(טסלה)
לפי הערכות, מאות רוכשים הזמינו את הרכב תמורת 500 שקלים שלא יוחזרו במקרה של ביטול ולפי דברי החברה, המשלוח הראשון נמכר כולו. כעת מקבלת החברה כבר הזמנות למודל 3 שיימסר בחודש יוני. דגמי היוקרה - מודל S ומודל X - מובטחים למסירה בחודש נובמבר. באתר החברה מובהר שניתן לצפות במועד המסירה המשוער של כל רכב שהוזמן בסטודיו העיצוב וכי מועד המסירה המשוער תלוי בתצורת הדגם הנבחר.
יש לציין כי ללא אישור ייבוא, לא יכולה טסלה להעלות את המכוניות לאונייה שתוביל אותם לישראל. את קבלת אישור הייבוא מעכבת מערכת האזעקה המקורית המותקנת ברכב אשר לפי החוק למניעת מפגעי רעש, יש לנתקה בכל רכב המיועד לשיווק בארץ. דרישה זו הועלתה כבר בפני יצרנים אחרים, שיישמו אותה. טסלה נמצאת במגעים עם משרד התחבורה בנושא, ואמורה להציג לו בימים הבאים עדכון תוכנה שיבוצע מרחוק בתקשורת סלולארית ויבטל את פעולת המערכת.
במשרד התחבורה העריכו אתמול כי טסלה תוכל להשלים את קבלת האישור בתוך 10 ימים. אולם זמן ההפלגה לישראל של ספינה להובלת מכוניות מנמל אוקלנד הסמוך למפעל טסלה בפירמונט, קליפורניה, עומד על 27 ימים במקרה של שיט ללא עצירות. במקרה שכזה צפויות המכוניות להגיע ארצה אחרי אמצע חודש מארס. אלא שבהתחשב בליל הסדר (ה-28 במארס) ומועד הבחירות (ה-23 במארס), לא יישארו לטסלה ימים רבים לסיים את הכנת כל המכוניות למסירה ולהעבירן לידי הלקוחות.
ממשרד התחבורה נמסר כי "כלי רכב מתוצר טסלה עומדים בדרישות התקינה האירופאית ואושרו בשנת 2020 כיבואן זעיר. עם קבלת אישור כיבואן ישיר, המאושר לו לייבא רכב בכמויות גדולות, היבואן מצוי בהליכי אישור מתקדמים לייבוא רכב לשנת 2021. מכל מקום, לא ניתן לייבא רכב לישראל ללא רישיון יבוא".
מטסלה נמסר כי המסירות יחלו במארס וכי החברה אינה רואה סיבה לעיכוב.