כמעט עשור אחרי שמיזם הרכב החשמלי בטר פלייס קרס, חוזר עידן עופר לפעול בתחום הרכב החשמלי בישראל: OPC אנרגיה שבשליטת חברת האחזקות קנון של עידון עופר, רוכשת 51% מחברת הטעינה וניהול האנרגיה ג'ינרג'י לפי שווי של כ-134 מיליון שקל ותחזיק באופציה לרכישת יתרת מניות החברה.
ג'ינרג'י היא אחת מארבע חברות טעינת הרכב החשמלי הגדולות בארץ, הוקמה עוד ב-2008 ומחזיקה באלפי עמדות בבתים פרטיים, מאות עמדות טעינה ציבוריות, ביניהן כ-20 עמדות טעינה מהירה. בכך יוענק ל-OPC - חברת החשמל הפרטית הראשונה בארץ- חיבור ישיר ללקוחות כדי למכור להם את החשמל אותו מייצרות חמש תחנות הכוח הפרטיות שלה.
בכל השנה שעברה נמכרו בישראל כ-1,500 מכוניות חשמליות, ברבעון הראשון של השנה הנוכחית נמכרו כמעט 1,000 עם צפי לעבור ב-2021 את רף ה-5,000 מכוניות. לפי הערכות, עד 2025 יתפוס שוק הרכב החשמלי כרבע מהמכירות השנתיות. זאת בנוסף למספר גדול פי כמה של מכוניות היברידיות נטענות העושות אף הן שימוש, בעיקר בעמדות טעינה פרטיות.
עידן עופר היה המשקיע הראשון ובעל השליטה בחברת בטר פלייס בה לקח חלק גם היזם שי אגסי. החברה הקימה בארץ 40 תחנות החלפת סוללות ומכרה כ-1,500 מכוניות רנו פלואנס ZE שהותאמו לשימוש בהן. ב02913 פשטה החברה רגל וההפסד לעופר נאמד בכ-3 מיליארד שקלים. עופר הקים לאחר מכן - יחד עם יצרנית הרכב הסינית צ'רי - את מותג הרכב קורוס (Qoros), וגם שם לא רווה נחת.
"אנו מאמינים שבתוך מספר שנים לא רב, מרבית כלי הרכב שיימכרו בארץ יהיו חשמליים, דבר שיגרום לעלייה משמעותית בביקוש לחשמל וצורך במתן פתרונות לשירותי ניהול הטענת רכבים", מסביר גיורא אלמוגי, מנכ"ל OPC אנרגיה. "העידוד הממשלתי להפחתת השימוש בדלקים לתחבורה וכן פתיחת תחום אספקת חשמל ללקוחות ביתיים מהווים הזדמנות עסקית משמעותית עבור OPC.
"מנכ"ל ג'ינרגי, רן אלויה, הוא מהחלוצים של התחום בישראל ובעולם וביחד עם צוות הניהול המקצועי ברמה הגבוהה ביותר בתחום הרכב ושוק פתרונות האנרגיה בישראל, אנו מאמינים שנדע לנצל בצורה מיטבית את הפוטנציאל הרב הטמון בתחום מתפתח זה". את OPC ייצגו דר' שאול חיון וניצן פלדמן ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' ואת חברת ג'ינרג'י ייצגו עורכי הדין יובל לזי ומאיר ווינקלר ממשרד ברנע ג'פה לנדה.