הקלה למורי הנהיגה: המדינה מרככת את דרישתה להתקנת מחיצת בין ראשי המורים לתלמידים ברכבי לימוד הנהיגה. ראש אגף הרישוי במשרד התחבורה, אפי רוזן, הודיע היום (ו') למורי הנהיגה כי בשיחות בין משרדי התחבורה והבריאות, שבהן נטל חלק גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', סוכם כי המורים יוכלו לבחור בין התקנת מחיצה לבין שימוש במסכת מגן שקופה, שאותה ירכיבו בנוסף למסכת הפנים, כפי שעושים כעת נותני שירות רבים הבאים המגע עם קהל רב. יש להזכיר כי בהודעה על שביתת המורים אתמול, ציינה עירית זינגר, יו"ר הארגון המקצועי של מורי הנהיגה, כי הציעה פתרון שכזה, אך הוא נדחה על ידי המדינה.
1 צפייה בגלריה
כתר מסכה
כתר מסכה
מסכת המגן המוצעת, במקום מחיצה פלסטית
(תילום: כתר)
הדרישה להתקנת המחיצה עוררה התנגדות גורפת בקרב מורי הנהיגה, בנימוק שהיא פוגמת בשדה הראייה ומקשה לעקוב בזמן אמת אחר המתרחש בצידו השמאלי של הרכב, ומגבילה אפשרות להסיט את ההגה במקרה של סכנה. "מעתה, כל מורה יכול לבחור באיזה אמצעי זהירות הוא נוקט. חוצץ ניילון, או מסכת וויזור", כתב רוזן למורים.
אתמול הודיעו שני ראשי ארגוני המורים, אבי גולן יו"ר ארגון המורים ועירית זינגר, על הפסקת לימודי הנהיגה עד לשינוי הדרישה. כעת ישובו המורים ללמד ביום ראשון, ומבחני נהיגה לרכב פרטי ודו-גלגלי יחודשו בעוד 10 ימים, ב-3 במאי.
עם זאת, אין שינוי לגבי מגבלה נוספת שהטילה המדינה: למורים ובוחנים שמלאו להם 67 שנה אסור - עד להודעה חדשה - לעבוד במקצוע, בשל השתייכותם לקבוצת הסיכון במקרה של חשיפה לנגיף הקורונה. המגבלה לא תפגע רק בפרנסתם של מאות מורים, אלא גם בלימודי הנהיגה במשאיות ובאוטובוסים, שרבים מהעוסקים בהם חצו כבר את גיל הפנסיה.
מלבד מחיצת הניילון ו-או מסכת המגן, סוכם על-ידי בין משרד התחבורה ומשרד הבריאות כי יש איסור על הסעת יותר מתלמיד אחד באותו זמן, יושבי הרכב מחוייבים לחבוש מסכות וכפפות וכי ההגה, מוט ההילוכים וידיות האיתות והתפעול יחוטאו באלכוג'ל בין תלמיד לתלמיד. בנוסף יש חובה לנסוע עם חלונות אחוריים פתוחים, והתלמיד מחויב בהצהרה כי בשעה האחרונה טרם הגעתו לשיעור-לבחינה המעשית, מדד חום לעצמו וכי חום גופו לא עלה על 38 מעלות צלזיוס במהלך השבוע האחרון, כי לא היה במגע עם חולה קורונה מאומת במהלך השבועיים שקדמו למועד השיעור וכי אין לו אף אחד מן התסמינים - שיעול וקשיי נשימה. המורה יהיה חייב להציב שילוט בתוך הרכב, במקום מרכזי וגלוי לעין, שבו יפורטו כל הנחיות.