• יגואר מציגה גרסה היברידית-נטענת לרכב הפנאי F-פייס, עם 404 כ"ס ו-53 ק"מ בלי דלק
  • הבנזין והדיזל מקבלים מערכת היברידית-קלה לצמצום צריכת הדלק ופליטת מזהמים
  • לישראל יגיע במהלך הרבעון הראשון של 2021
תזכורת: ה-F-פייס בן החמש הוא רכב הפנאי הראשון של יגואר, אשר חווה עד עתה הצלחה מאוד מינורית בניסיון להשתלב בקטגוריה רווית מתחרים גרמנים. גרסה היברידית-נטענת מוצגת כעת במסגרת מתיחת פנים של אמצע החיים לדגם, ועשויה לאפשר לו להסתדר טוב יותר עם אודי Q5, ב.מ.וו X3, ומרצדס GLC, לצדם ניצב במידה מסוימת גם וולוו XC60. למעשה, המתמודדים היחידים בקטגוריה שאינם מציעים (עדיין) גרסה היברידית-נטענת הם אלפא סטלביו ופורשה מקאן.
תוספת חשמל: המנוע ההיברידי-נטען ממקום לראשונה בחרטום יגואר, אך מוכר לנו היטב מדגמי לנד רובר. הוא משלב מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים ומנוע חשמלי בתפוקה משולבת של 404 כ"ס. יש תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה-כפולה, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות. מצברי 17.1 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של 53 ק"מ. למעט מנוע ארבעה צילינדרים טורבו-בנזין הבסיסי (250 כ"ס), כל מנועי הבנזין ודיזל מצוידים כעת במערכת היברידית קלה (48V) לצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
מה עוד חדש: שינויי המראה צנועים ואם אתם לא סוכני המכירות של יגואר, לא בטוח שתמצאו את ההבדלים. בתא הנוסעים שחררה אותנו היצרנית סוף סוף מחוגת ההילוכים המיותרת לטובת ידית כמקובל, אם כי היא מופעלת חשמלית (כמו ג'ויסטיק). יש מתגים שונים לבקרת האקלים, הגה בעיצוב שונה ומסך מגע גדול יותר ("11.4 לעומת "8) עם רזולוציה גבוהה משמעותית לצד לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3). יגואר מבטיחה בידוד רעשי דרך ומנוע משופר הודות למערכת יצירת הד-חוזר. למערכות הבטיחות נוספה התרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי (רכב ורוכב אופניים).
מה אנחנו חושבים עליו: ציפינו שיגואר לא תמתין חמש שנים תמימות בדרך לשדרוג תא הנוסעים ב-F-פייס. והתוצאה היא שעכשיו זה עשוי להיות מעט ומאוחר מדי, שכן גרסה היברידית מעודכנת לא רק שאינה מחדשת המון, היא בעיקר מגיעה כאשר המיסוי הפך את הדגמים הללו להרבה פחות אטרקטיביים מבעבר. במילים אחרות, אם תג המחיר לא יהיה שובר-שוק חייו הקשים לא צפויים להסתיים.