בקצרה:
  • חברת המוניות הלונדונית הציגה מוטורהום היברידי-נטען
  • את הבסיס יעניק ה-VN5 המסחרי, עם מאפייני בית נייד
  • יציע כ-100 ק"מ נקיים מזיהום, עם כ-500 ק"מ של טווח
על בסיס המונית המפורסמת: חברת המוניות הלונדוניות, האחראית על ייצור כלי הרכב המזוהים שצבעו (בשחור) במשך עשרות שנים את רחובות הבירה הבריטית, שינתה את שמה ל-LEVC (ר"ת London Electric Vehicle Company), כחלק מהאסטרטגיה של בעלת הבית החדשה ג'ילי להרחבת הפעילות. זו כולל גם שיווק הרכב המסחרי VN5, על בסיס הדור החדש של המונית המפורסמת המכונה XT.
בהתאם לפופולריות הגדלה במהירות בשנים האחרונות לרכבי מוטורהום על בסיס מסחריות, גם LEVC החליטה להציג גרסה משלה, אף היא על בסיס רכב מסחרי. בכך היא גם ראשונה בקטגוריה עם יחידת הנעה היברידית-נטענת.
כ-100 ק"מ חרישי ונקי: המוטורהום המכונה e-קמפר הוא למעשה גרסה ל-VN5 המסחרי. כבסיס משמשת פלטפורמת אלומיניום מודרנית, עם מנוע חשמלי שמחובר לגלגלים האחוריים וניזון ממצברי 31 קוט"ש, וטווח נקי מזיהום של 98 ק"מ. מנוע שלושה צילינדרים בנזין משמש כגנרטור לטעינת מצברים ומאריך את טווח הנסיעה ל-489 ק"מ. המצברים ניתנים לטעינה מהירה (50DC) מלאה תוך כחצי שעה.
בית על גלגלים: את ההסבה למוטורהום מבצעת חברת Wellhouse Leisure הבריטית עם מקום לארבעה. חלקו האחורי כולל מטבח עם שולחן אוכל ומושבים קדמיים הניתנים לסיבוב של 180 מעלות לאחור. הספסל האחורי ניתן לקיפול כדי ליצור מיטה זוגית, אחת נוספת ממוקמת בגג לאחר פתיחתו החשמלית.
סביבת הנהג זהה לדגם המסחרי עם גלגל הגה ומסך מגע "9 דומים לאלה של וולוו, אף היא בשליטת ג'ילי. מערכות הבטיחות צנועות עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.
מה אנחנו חושבים: הסבה של כלי רכב מסחריים למוטורהום ממשיכה לצבור תאוצה, עם מגוון גרסאות עצום החל בפולקסווגן קאדי קטן וצנוע ועד פולקסווגן ראפטר ענק שמצויד גם בשירותים ומקלחת.
מטורהום היברידי עוד אין עד כה, ואין ספק שליחידה משולבת חשמל יתרונות לא מבוטלים. החל ביכולת של המצברים הגדולים לספק חשמל למערכות שונות המבטלות את הצורך בגנרטור מרעיש או בהנעת מנוע הדיזל המרעיש גם כן. הבעיה: המחיר בבריטניה יעמוד על 280 אלף שקל (לפני מיסים), דומה לטרנספורטר קליפורניה אושן מפואר וכפול הנעה. לנו אין ספק במי היינו בוחרים כדי לברוח מהציוויליזציה - והוא לא סיני.