בקצרה:
  • פורד ברונקו, מעכשיו גם עם מנוע צנוע
  • עם פחות מערכות נוחות ובטיחות
  • החל מ-335 אלף שקל, 50 אלף שקל פחות
שתי בוכנות ואבזור, 50 אלף שקל: יבואנית פורד מתחילה לשווק את גרסת ביג בנד הבסיסית לברונקו, שיוצע כמו שאר הגרסאות במרכב קצר עם שלוש דלתות (335 אלף שקל) וארוך עם חמש דלתות (355 אלף שקל), אך במחיר נמוך ב-50 אלף שקל מהגרסה הזולה (יחסית) ביותר ששווקה עד כה. השינוי המרכזי: מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ליטר (270 כ"ס), במקום V6 בנפח 2.7 ליטר (330 כ"ס) שהוצע עד כה בכל הגרסאות בארץ.
המשך שרשרת ההנעה נותר דומה, תיבת 10 הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח. יש לציין כי תיבת שבעה הילוכים ידנית עשויה להצטרף בעתיד להיצע המקומי. לחובבי העבירות חשוב יהיה לדעת כי אין בו נעילות דיפרנציאל רוחביות (אחורית וקדמית), אין ניתוק למוט המייצב מלפנים או יחסי העברה קצרים כמו בגרסת בדלנדס.
יש בכל זאת את מערכת הסיוע בתמרוני שטח, הבולמת את הגלגל האחורי-פנימי על מנת להקטין את רדיוס הסיבוב, בעוד שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגים דו שימושיים עם נטיית כביש בגודל "32.
מה עוד צריך לדעת: הפחתת 50 אלף שקלים פוגעת גם ברשימת האבזור. מסך המגע קטן יותר ("8 לעומת "12) ומהרשימה הוסרו גם משטח טעינה אלחוטי ומערכת שמע של B&O. הרשימה כן כוללת בקרת אקלים מפוצלת, חימום למושבים הקדמיים ומפתח חכם. גם אבזור הבטיחות צנוע יותר, עם בלימה אוטונומית והתרעת שטח מת אבל ללא שמירת נתיב (רק תיקון) וללא בקרת שיוט אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: גרסת הבסיס שמצטרפת להיצע רכב השטח של פורד די מתבקשת, וצפויה לסייע לו להתמודד מול מתחריו הישירים – ג'יפ רנגלר וטויוטה לנד קרוזר, וגם ינאוס גרנדיר שצפוי לנחות כאן בקרוב. ולטעמנו, גרסה זו היא האטרקטיבית ביותר של הדגם, לפחות עבור מי שמוצא עצמו לעיתים קרובות בשטח. עד כמה תפגע הסרת המערכות ביכולת הגבוהה שהציגו אחיו הגדולים והיקרים יותר? תשובה לכך תהיה לאחר שננהג בו.