מובילאיי מרחיבה את שיתופי הפעולה שלה עם יצרניות רכב שונות, בהן שתי הענקיות פולקסווגן ופורד. תערוכת האלקטרוניקה CES שמתקיימת בימים אלה במתכונת מצומצמת בלאס וגאס, מהווה מדי שנה פלטפורמה להכרזות על שיתופי פעולה חדשים, הרחבת פרויקטים משותפים וכמובן חשיפת מוצרים מתקדמים. מובילאיי הישראלית מסמנת V על 2 מ-3. שת"פים חדשים בתחום התחבורה אין כרגע, אבל הקשר עם פולקסווגן, פורד ויצרנית הרכב החשמלי זיקר (Zeekr), מתהדק.
1 צפייה בגלריה
 מובילאיי ופורד - תשפר את היכולות
 מובילאיי ופורד - תשפר את היכולות
מובילאיי ופורד - תשפר את היכולות
(מובילאיי)
האחרונה והפחות מוכרת היא יצרנית הרכב הסינית מבית קונצרן ג'ילי, המחזיק גם בוולוו, לוטוס, סמארט וכמובן מותג הבית המשווק בישראל על ידי חברת יוניון, יבואנית טויוטה. לפני מספר חודשים החל מהלך שיתוף פעולה בין שתי החברות וכעת מעדכנות השתיים כי הסינים יציגו ב-2024 (בשלב ראשון רק בסין, מאוחר יותר בשאר העולם) דגם חשמלי חדש עם יכולות אוטונומיות ברמה 4 שמשמעותה נהיגה אוטונומית לחלוטין ללא התערבות נהג, באזורים מוגדרים ובמהירות איטית יחסית (בעיקר עירוניים), בכפוך לאישורים רגולטוריים.
במובילאיי אומרים כי הרכב של זיקר יהיה הראשון בעולם מסוגו המיועד לצרכנים, ובכך מסיטה לאחור את הפרויקט המסעיר עליו הוכרז עוד ב-2016, במסגרתו הבטיחה - יחד עם השותפות אינטל וב.מ.וו - להעלות רכב אוטונומי מלא (רמה 5) על הכביש כבר ב-2021. יש להזכיר כי כיום כבר נעים כלי רכב אוטונומיים - לתחבורה ציבורית - ברמה 4 בערים שונות, לרבות כאלה המצוידים בטכנולוגיה של מובילאיי.
הכרזה נוספת של חברת הטכנולוגיה הישראלית עסקה בהרחבת שיתוף הפעולה המוכר עם פורד, בין היתר על-ידי שילוב מערכת סיוע לנהיגה אוטונומית בדגמי פורד שונים, הכוללת מצלמת ניטור נהג ושיפור יכולת שמירת הנתיב ללא מגע בהגה הקיימת במכוניות פורד כיום.
גם פולקסווגן, אף היא שותפה לפרויקטים וזו שתפעיל צי כלי רכב עם יכולות אוטונומיות מבית מובילאיי בגוש דן, צפויה לעדכן חלק ממערכות הסיוע לנהיגה בדגמיה השונים באמצעות חברת הטכנולוגיה הישראלית. לפני בדיוק ארבע שנים הכריזו החברות כי מכוניות מבית פולקסווגן (וגם ניסאן, וב.מ.וו) יאגרו נתוני כביש לטובת מיפוי מדויק של דרכים, האמור לסייע בשיפור דיוק מערכות נהיגה אוטונומיות.
במובילאיי אומרים כי מפות מדויקות כאלה, המסייעות לנהיגה במצבי ראות בעייתיים או סימוני כביש דהויים, ישמשו גם את דגמי סיאט וסקודה המבוססים על פלטפורמת MEB החדשנית של הקונצרן הגרמני. במפתיע, מותג אודי המבסס אף הוא דגמים על אותה פלטפורמה, לא הוזכר.