בקצרה:
  • הטנדר הקטן של ראם יבוסס על ג'יפ קומפאס
  • עם מרכב אחוד, מיתלים נפרדים ומנוע בנזין
  • בשלב ראשון ישווק רק באמריקה הלטינית
הקטן במשפחה: ראם, חטיבת הטנדרים והמסחריות של קונצרן סטלנטיס, תציג בקרוב טנדר חדש המיועד בשלב ראשון בעיקר עבור אמריקה הלטינית, והוא גם ייוצר שם במפעל החברה בברזיל, מצפון לרסיפה. ככל הנראה הוא יכונה '1200' ובכל מקרה הוא צפוי להיות קטן משמעותית מהטנדרים האמריקאים של היצרנית. ממדיו יהיו דומים לאלה של פורד מאבריק.
מה אנחנו יודעים: מלבד סרטון מניסוי נהיגה באב טיפוס, ראם לא מפרסמת כמעט כל מידע. אך יש לשער כי ראם תבחר בפלטפורמה אחודה, המשמשת דגמי נוסעים ולכן נוחה יותר, ובאופן טבעי עשויה לבחור בזו המשמשת את ג'יפ קומפאס, עם מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור.
אז לכביש זה נוח יותר, לשטח ולעבודה פחות, עם יכולת העמסה ועבירות נמוכים מהמקובל בטנדרים מבוססי שלדת סולם וסרן חי עם קפיצי עלים מאחור, בדומה לטויוטה היילקס ואיסוזו D-מקס.
על ההנעה יופקד מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים. תהיה ככל הנראה אפשרות בחירה בין הנעה קדמית בגרסאות בסיס או כפולה בגרסאות הבכירות. בדומה לאח הגדול מצפון אמריקה, גם הוא יוצע בגרסת ריבל (Rebel) המשדרגת את יכולת העבירות.
מה אנחנו חושבים: טנדרים זוכים לפופולריות באמריקה הלטינית, והפוטנציאל השיווקי של טנדר קומפקטי, עם יכולת שטח מסוימת שתספיק לנסיעה בדרכים לא סלולות הנפוצות ביבשת, גבוהה למדי. כל זאת כמובן במידה ותג המחיר יהיה נמוך יחסית. אבל גם בצפון אמריקה עושים דגמים דומים לו חיל, כמו פורד מאבריק, הונדה רידג'לין ויונדאי סנטה קרוז המהווים תחליף למכוניות סדאן משפחתיות, עם נוחות נסיעה דומה וכבונוס סיוע בפעילות פנאי וכמובן, האפקט הסביבתי הקרבי. אם ראם תחליט לשווק אותו גם שם, יתכן ונראה אותו בעתיד גם אצלנו.