בקצרה:
  • הטנדר הראשון של יונדאי יבוסס על מכונית נוסעים
  • עם דגש על נוחות נסיעה ופחות יכולת נשיאת משא
  • הגעה לישראל? ישווק בינתיים רק בשוק האמריקאי
טנדר ראשון: קונצרן הרכב הקוריאני ממשיך להתרחב ומשתלב לראשונה - קודם כל בארה"ב - גם בקטגוריית הטנדרים, שש שנים ארוכות לאחר שהציג אב-טיפוס ראשוני. אך בשונה מהמקובל ובדומה למתחרה הישיר הונדה רידג'לין, הסנטה קרוז לא מבוסס על שלדת סולם קשיחה וסרן חי מסיבי מאחור לטובת כושר העמסה גבוה, אלא על פלטפורמת הנעה קדמית של יונדאי לטובת נוחות נסיעה על הכביש.
בנזין בלבד: סנטה קרוז ישווק בארה"ב עם מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר בגרסה רגילה (190 כ"ס) או מוגדשת (275 כ"ס). למנוע החלש תוצמד תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולחזק כפולת מצמדים (רטובים) עם שמונה יחסים והנעה כפולה-קבועה. כושר הגרירה עומד על 1.6 טון במנוע החלש (דומה לטוסון), או 2.3 טון (200 ק"ג פחות מסנטה פה) בחזק, בכל מקרה נמוך משמעותית מהמקובל (3.5 טון) בקטגוריית הטנדרים הקומפקטיים. כושר העמסה מרשים יחסית ועומד על 792 ק"ג, דומה לטויוטה היילקס.
בהשוואה לטויוטה היילקס, הסנטה קרוז קצר ב-35.5 ס"מ (497 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר ב-8 ס"מ (300.5 ס"מ), הוא נמוך ב-12 ס"מ (169.5 ס"מ), אבל רחב ב-5 ס"מ (190.5 ס"מ). גם הארגז קצר ב-20 ס"מ מהטנדר היפני (132 ס"מ), אבל מצויד בתא ייעודי מתחת לרצפת ההטענה. תא נוסף לציוד נמצא מתחת לספסל האחורי כמקובל בטנדרים.
מה עוד צריך לדעת עליו: העיצוב החיצוני מאמץ את חזית הטוסון החדש ובסביבת הנהג יש עדיין בורר הילוכים מסורתי, בשונה מהדגמים המודרניים של היצרנית. יש כמובן מסך מגע גדול ולוח מחוונים דיגיטלי (בגודל "10.25 כל אחד) עליו מוקרן השטח המת מהמצלמות ההיקפיות בזמן הפעלת האיתות. כאופציה מוצעים גם ריפודי עור למושבים עם חימום ואוורור לקדמיים ומערכת שמע משודרגת של BOSE. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי ועל פתיחת דלת כשהטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: לאחר מספר שנים של פעילות נמרצת, היצע הדגמים של מותג הרכב הדרום קוריאני הוא מהרחבים בתעשיית הרכב כיום. אז נכון, הסנטה קרוז לא מציע יכולת עבודה דומה לטנדרים פופולאריים כמו טויוטה היילקס, מיצובישי טריטון או איסוזו דימקס, אבל הוא בהחלט עשוי היה להיות אלטרנטיבה מעניינת להם, בעיקר עבור מי שנדרש לארגז אבל עובד בעיקר בסביבה עירונית. ויש לנו הרגשה כי סיכוייו להצליח בארץ אינם זניחים כלל ועיקר.