בקצרה:
  • זה רשמי: רימאק נבארה היא החשמלית המהירה בעולם
  • עם הספק אדיר של 1914 כ"ס שאיפשר 412 קמ"ש
  • רק 150 יחידות ייוצרו, כל אחת תעלה 7 מיליון שקלים לפני מס
חשמל ומהירות: רימאק נבארה, מכונית העל הקרואטית, קבעה שיא מהירות לרכב חשמלי בייצור סדרתי - 412 קמ"ש סביב מסלול הניסויים האובאלי ATP Automotive Testing Papenburg בצפון גרמניה, הכולל ישורת באורך 4 ק"מ. לדברי רימאק, השינוי היחיד שהתבצע ברכב לקראת שבירת השיא הוא שימוש בצמיגים שונים (מישלין קאפ 2R במקום PS4S) שמיועדים לעמוד בעומסי מהירות גבוהים במיוחד.
מאחורי ההגה ישב נהג המבחן של היצרנית, מירו זרנצ'ביץ', שסיפר כי "זה רגע מרגש מאוד. אני חלק מפרויקט הפיתוח של הנבארה ונהגתי בה החל משלב האב טיפוס הראשון. לשבור עכשיו שיא עולם זו תחושה שקשה לתאר. כדי להכניס לפרופרציות: אתה עובר מגרש כדורגל לכל אורכו בכל שניה".
חשמלית על: הנבארה היא מכונית על חשמלית בייצור מוגבל של 150 יחידות, הראשונה מהן נמסרה בחודש אוגוסט לניקו רוזברג, אלוף העולם לשעבר בפורמולה 1. היא עושה שימוש בארבעה מנועים חשמליים, שניים מלפנים (299 כ"ס לכל אחד) ושניים מאחור (653 כ"ס לכל יחידה), עם תפוקה משולבת של 1,914 כ"ס. הנעה כפולה מאפשרת הכוונת מומנט (לפנים-אחור וימין-שמאל).
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך פחות משתי שניות (1.97 שניות), חצי שניה פחות מ-SF90, הפרארי המהירה והחזקה ביותר כיום. ל-300 קמ"ש היא מגיעה מהר מכפי שתגיעו עם המשפחתית שלכם ל-100 קמ"ש (9.3 שניות), והמהירות המרבית במכוניות המשווקות מוגבלת אלקטרונית ל-350 קמ"ש. אבל לאחר הסרת המגבלה היא מסוגלת להרבה יותר מכך.
לשלדת קרבון מחובר מצבר בקיבולת 120 קוט"ש המאפשר טווח נסיעה של 550 ק"מ, וטעינה אולטרה מהירה (הודות למערכת חשמל במתח 800V) עם מילוי ל-80% בתוך 22 דקות. מערך המתלים כולל עצמות עצה כפולות בכל ארבע הפינות, נתמכות בולמי זעזועים אדפטיביים עם יכולת הגבהה לצורך מעבר על פסי האטה.
יש כמובן מסיטי אוויר (אקטיביים) המאפשרים מעבר בין כוח הצמדה מרבי למקדם גרר נמוך ככל הניתן. דוושת הבלם ללא חיבור מכאני (Brake-by-Wire) ומפעילה קאליפר בעל שש בוכנות ודיסקים קרמיים בכל פינה (390 מ"מ).
מה אנחנו חושבים: היצרנית הקרואטית, ובעיקר העומד בראשה מאט רימאק, נחשבים לסיפור סינדרלה של תעשיית הרכב. חברה שהחלה במוסך של מייסד החברה כפרויקט הסבת הב.מ.וו סדרה 3 שלו להנעה חשמלית, הפכה לאחר שנחשפה ליצרנית מכוניות על עם ביצועים ויכולות שמעמידות את מיטב האקזוטיקה בצל. ולא במקרה מיהרה פורשה להקים איתה חברה משותפת שתהיה אחראית לפיתוח דגמי העתיד של בוגאטי, מי שהייתה עד לא מזמן מלכת המהירות הבלתי מעורערת של התעשייה. ואחרי זה ואחרי קביעת השיא החדש, נותר רק להצדיע להישג.