בקצרה:
  • הדור החדש לטנדר היפני-אמריקאי יבוסס על לנד קרוזר 300
  • יוצע גם בגרסה היברידית ועם שלל מערכות בטיחות מתקדמות
  • ישווק כבעבר רק בצפון אמריקה, כאלטרנטיבה לפורד F150
שלישי בשושלת: הטנדר הגדול של טויוטה נוצר אך ורק עבור השוק האמריקאי הסוגד לכלים מסוגו, וכמובן מיוצר במפעל החברה בסן אנטוניו, טקסס. כעת בדור שלישי בהיסטוריה, וכמו בעבר עם פורד F150, שברולט סילברדו 1500 וראם 1500 על הכוונת.
והפעם הוא חדש לגמרי, על בסיס שלדת סולם חדשה (GA-F) המשותפת גם ללנד קרוזר 300. טויוטה טוענת כי היא קשיחה יותר מזו ששימשה את הטונדרה היוצא וכדי לשמור את תוספת המשקל בגבולות הסביר שולבו חלקי מרכב מאלומיניום. אבל השינוי המשמעותי ביותר הוא בכל זאת המעבר למתלה אחורי בתצורת סרן חי עם קפיצי סליל, במקום קפיצי עלים שייעודם הוא התמודדות עם משקל רב.
בנוסף שינתה טויוטה גם את גיאומטריית המתלים מלפנים (עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל כבעבר) ובכך היא מנסה לשפר את איכות הנסיעה בכביש ובשטח - מנקודות התורפה של כלים גדולים שכאלה.
בד בבד מבטיחה היצרנית שיפור בכושר ההעמסה (ב-11%, ל-880 ק"ג) וכושר הגרירה (ב-18%, ל-5.4 טון). טויוטה תציע אופציה לבולמי זעזועים אדפטיביים עם קשיחות משתנה או מיתלי אוויר מאחור המאפשרים הגבהה-הנמכה.
סיוע חשמלי: הטונדרה ישווק מעתה עם מנוע V6 בנזין מוגדש בנפח 3.5 ליטר (389 כ"ס), או בצירוף מנוע חשמלי שמעלה את ההספק ל-437 כ"ס. לשני המנועים מחוברת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית עם הנעה אחורית או אופציה לכפולה עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית. מעתה גם עם בורר נהיגת שטח בעל חמישה מצבים (אוטומטי, כורכר, חול, בוץ ושלג עמוק) שמתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר, לצד בקרת זחילה עבור שטח טכני.
טויוטה תציע את הטונדרה גם בגרסת TRD שאמורה לשפר במעט את יכולת השטח, אבל לא לרמה דומה לחיות מרוצים כמו פורד ראפטור או ראם TRX, ולכן גם תג המחיר יהיה נמוך מהם. עם מרווח גחון גדול במעט הודות לקפיצים שונים ובולמי זעזועים של פוקס ("2.5). על הקשר לקרקע אחראים צמיגי "33 דו-שימושיים של פלקן.
תנאי שירות: שדרוג ניכר אפשר למצוא גם בסביבת הנהג המעודכנת, עם מסך מגע ענק ("14), לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומגוון אבזור נוחות. יש מערכת לסיוע בנסיעה לאחור עם נגרר, מתג פתיחת דלת ארגז סמוך לפנס האחורי, כך שניתן ללחוץ עליו באמצעות מרפק כאשר הידיים עמוסות בציוד, ושלל מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. התרעת שטחים מתים (כולל התאמה לנסיעה עם נגרר) ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור יוצעו כאופציה.
מה אנחנו חושבים: אנחנו לא בצפון אמריקה, ולטונדרה החדש יש חשיבות לשוק שמעבר לאוקיינוס, ורק עבורו. אבל הוא יותר מסתם דגם חדש. הוא שחקן שמתמודד בזירה מורכבת עם קהל לקוחות שבוי שנישא על גלי פטריוטיות, ומנסה לחדש במקומות שעשויים להפוך אותו למרכזי יותר. זה יהיה קשה עד בלתי אפשרי, אבל מחמאות לטויוטה על ההתעקשות.