בקצרה:
  • ה-U6, דגם חשמלי שני לאיוויס נחת בישראל
  • על בסיס ה-U5, עם עיצוב פנאי כמו-קופה
  • שיווק מקומי צפוי להתחיל בשבועות הקרובים
3 צפייה בגלריה
איוויס U6
איוויס U6
(צילום: אמיר בורוביץ')
עכשיו גם בקופה: חודשיים בלבד לאחר חשיפת גרסת הייצור הרשמית, איוויס U6 נחת בישראל לצרכי תקינה לקראת תחילת שיווק רשמי בעוד שבועות ספורים. מדובר בדגם השני של היצרנית הצעירה משנגחאי שהייתה גם אחת הסיניות הראשונות לשווק כאן רכב חשמלי בתקינה אירופית מלאה.
ה-U6 חולק פלטפורמה עם ה-U5 עם בסיס גלגלים זהה (280 ס"מ), אבל הוא ארוך ממנו ב-12.5 ס"מ (480.5 ס"מ) נמוך ב-6 ס"מ (164 ס"מ) ורחב ב-1.5 ס"מ (188 ס"מ). תא המטען גדול ב-40 ליטר (472 ליטר).
המנוע החשמלי מפיק 217 כ"ס, 13 כ"ס יותר מהיחידה ב-U5 ולכן הוא גם מהיר בכחצי שניה בזינוק ל-100 קמ"ש (7 שניות). למצברים מתוצרת CATL בקיבולת זהה (63 קוט"ש) אך במפתיע, למרות שמקדם הגרר נמוך משמעותית (0.25 לעומת 0.29), טווח הנסיעה נותר דומה – 400 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה (90DC) תאפשר מילוי מצברים מ-20% ל-80% ב-35 דקות.
3 צפייה בגלריה
איוויס U6
איוויס U6
(צילום: אמיר בורוביץ')
מה עוד צריך לדעת: עיצוב ה-U6 נחשף כבר לפני יותר משנה וחצי, עם צלילת דמויית קופה וחישוקי "20 ייחודיים המסייעים להפחתת מערבולות, יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור ומסיטי אוויר בפינות הפגושים.
סביבת הנהג שונה מה-U5, עם בורר מצב נסיעה (לפנים, אחור, חניה) בעיצוב דמוי מצערת מטוס נוסעים, גלגל הגה שונה, מושבים בעלי תמיכה משופרת עם ריפודים ודיפונים בצבעים מגוונים יותר. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי צר ("8.2) מאחורי ההגה ומסך מגע ענק ("14.6 לעומת "12.3) במרכז הקונסולה, עם צימוד גם ל-Android Auto, שלא משולב בינתיים ב-U5 המסתפק ב-Apple CarPlay.
לדברי היצרנית, גם יכולות מערכות הבטיחות האקטיביות - בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת - שופרו לעומת הדגם הוותיק.
3 צפייה בגלריה
איוויס U6
איוויס U6
(צילום: אמיר בורוביץ')
מה אנחנו חושבים: למרות שמדובר במותג שאינו מוכר כאן ואשר מיוצג על ידי יבואן צעיר, ה-U5 זכה להצלחה אדירה עם כ-1,800 יחידות שהעלתה על הכביש מאז החל השיווק לפני כשנה וחצי. יש להניח כי אייוויס הייתה מצליחה להעלות הרבה יותר מכוניות על הכביש אם לא הייתה נתקלת בבעיות אספקה קיצוניות בדומה למותגים אחרים בשוק.
ה-U6 אינו מביא עמו שדרוג משמעותי מבחינה טכנולוגית לעומת ה-U5 והוא גם מוצג באיחור ניכר האופייני ליצרניות צעירות יחסית. אבל הוא ללא ספק משדרג משמעותית את המראה ומאפשר ליצרנית (וליבואנית) להציג כאן רכב מסוגנן ומרשים, גם בסביבת הנהג. אם תג המחיר יישאר דומה ל-U5 הוא עשוי להתגלות כאחד מלהיטי השנים הקרובות.