בקצרה:
  • לא פחות מ-600 כ"ס לאיוניק 5 הקיצונית מכולן
  • הנעה כפולה תאפשר לה לזנק ב-3.5 שניות ל-100
  • צפויה לנחות בישראל במהלך השנה הבאה
N חשמל: יונדאי חושפת תמונות ראשונות של איוניק 5N, דגם חשמלי ראשון מבית חטיבת הביצועים הקוריאנית. היא גם תהיה המכונית החזקה ביותר שיצרה יונדאי עם כ-600 כ"ס שיגיעו משני מנועים חשמליים. בכך היא תהיה (בקלות) היונדאי המהירה בהיסטוריה עם זינוק ל-100 קמ"ש מתחת ל-3.5 שניות, כחצי שניה מהיר יותר מפורשה טייקן 4S.
יונדאי לא חושפת פרטים טכניים, אך לא חייבת לעשות כך. שכן סביר מאוד להניח שהיא תציג דימיון רב לאחות הקוריאנית, קיה EV6 GT. גם כאן המנוע האחורי משלב בתוכו דיפרנציאל מוגבל החלקה, עם אפשרות למצב דריפט על ידי ניתוק המנוע מלפנים ממשימת ההנעה.
בדומה לה, גם היא צפויה להצטייד במיתלים קדמיים שונים, עם צמד זרועות תחתונות במקום משולש באיוניק 5 הרגילה, ובכך לאפשר גיאומטריה שונה ושמירה על מגע אחיד של הצמיג עם האספלט גם בעומס קיצוני. גם כיול המיתלים צפוי להיות שונה, ההגה יהיה חד ומהיר יותר ומערכת הבלמים תשודרג.
מה עוד צריך לדעת: יונדאי תעשה כנראה שימוש בסוללת 77.4 קוט"ש עם טווח נסיעה דומה לאחות הקוריאנית - קצת יותר מ-400 ק"מ. גם כאן תהיה מערכת במתח גבוה (800V) שתאפשר טעינה אולטרה מהירה (350DC) ומילוי מ-10% ל-80% ב-18 דקות.
התמונות שחשפה היצרנית הן של אב-טיפוס מכוסה במדבקות הסוואה במהלך ניסוי נהיגת חורף בארכיפלג בצפון שוודיה, ולכן קשה להתרשם מהבדלי העיצוב. כן ניתן להבחין בכונסי אוויר גדולים יותר בפגוש הקדמי האמורים לסייע בקירור מערכת החשמל והבלמים, בחישוקים שונים ובמסיט אוויר גדול בקצה הגג עם פנס בלימה במרכזו. גם סביבת הנהג צפויה לעבור שדרוג מתבקש, לרבות מושבים קדמיים תומכים משמעותית מאלה של הגרסה הרגילה.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של יונדאי היא אחת הצעירות בתעשייה, אבל כבר הספיקה להוכיח את עצמה עם ה-i30N המצוינת שהתגלתה כמתחרה יותר מראויה לפולקסווגן גולף GTI, כבר בניסיון ראשון. מהלך שאפילו ב.מ.וו המעוטרת לא הצליחה עם ה-128ti. והפעם היא עושה זאת על בסיס האיוניק 5 החשמלית, מכונית שזכתה גם כך לשבחים בכל מקום בו היאע משווקת, עם איכות כוללת שמציבה אותה כאחת החשמליות הטובות בעולם כיום.
ולכן ברור כי השילוב הצפוי בין המכונית הזו לחטיבת הביצועים מעורר ציפיות גבוהות, עד כדי כך שיש לה סיכויים להיות מכונית שניה אחרי פורשה טייקן כחשמלית ביצועים לא רק לקו ישר, אלא גם למסלול ולכביש המפותל. אנחנו מאוד מעוניינים לנהוג בה כבר.