בקצרה:
  • ה-CX-50 הוא ראשון בסדרת דגמי פנאי חדשים
  • למעשה הוא CX-5 כפול הנעה בעיצוב קרבי
  • הייצור בארה"ב, ויש שני דגמים נוספים בקנה
שת"פ יפני, בארה"ב: ה-CX-50 יהיה דגם ראשון של היצרנית הקטנה מהירושימה שירד מפס הייצור במפעל חדש שהקימה - יחד עם טויוטה - בהאנטסוויל, אלבמה. הוא גם ראשון במתקפת דגמי פנאי חדשים שתציג היצרנית בשנתיים הקרובות. לצערה של היבואנית המקומית, הדגם מיועד לשווקי צפון אמריקה בלבד ולכן לא צפוי להגיע לישראל לפחות בעתיד הקרוב.
מראה כמו קרבי: מאזדה CX-50 מתמקם בהיצע של היצרנית מעל ל-CX-5 המוכר, אך הוא מבוסס דווקא על פלטפורמת מאזדה 3 ו-CX-30. נתוני ממדים טרם פורסמו אך העיצוב נאמן לקו העדכני של היצרנית. בדומה ל-MX-30 החשמלי, גם כאן יש יחידות תאורה בקצות סבכה קדמית גדולה ותאורת לד כפולה בחלק האחורי. על איפור השטח אחראיים פגושים דמויי מיגון גחון, קשתות שחורות מעל בתי הגלגלים, גגון לנשיאת מטען וצמיגים דו-שימושיים.
עיצוב הפנים הוא המוכר של היצרנית ומזכיר את מאזדה 3 העדכנית, עם מיעוט מתגים בקונסולה המרכזית כשמרבית השליטה מתבצעת ממסך מגע רחב בחלק העליון של הקונסולה הנשלט גם מחוגה. באופן מפתיע מאזדה עדיין נמנעת מהתקנת לוח מחוונים דיגיטלי כמקובל כיום, ומסתפקת ביחידה אנלוגית-דיגיטלית חלקית.
על המנוע: מאזדה נמנעת בשלב זה מפרסום נתונים טכניים מלאים, אך ברור כי את הבסיס יעניק ה-CX-5 הוותיק עם היצע מנועים זהה: בנזין 2.5 ליטר אטמוספרי או מוגדש מסדרת 'סקייאקטיב' בחיבור לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. בהתאם לייעודו כרכב פנאי, ההנעה תהיה כפולה-קבועה בשתי הגרסאות, עם מצב שטח ייעודי בבורר מצבי הנהיגה. בהמשך תציע מאזדה גם מנועים היברידיים, אם כי טרם ברור האם יהיו עם אפשרות טעינה מהשקע או לא. בכל מקרה, נראה כי הם יגיעו מבית טויוטה המתמחה בכך, כנראה זו המשמשת את הראב4.
הקהל הישראלי שלא יוכל לרכוש את ה-50 יאלץ להמתין לשני רכבי פנאי נוספים שתשיק מאזדה בשנתיים הקרובות, שניהם עבור השוק האירופי וממילא גם הישראלי: האחד עם חמישה מקומות ישיבה תחת השם CX-60, השני עם שבעה מושבים בשם CX-80 - שניהם יוצעו עם מנועים היברידיים-נטענים או אפשרות לדיזל.
לדגמי מאזדה בקטלוג iCar