בקצרה:
  • התכנית של מאזדה לשדרוג המותג מתקדמת
  • הדגמים החדשים יהיו יוקרתיים ויקרים מבעבר
  • בינתיים בלי תכניות מוגדרות לחשמל, כן היברידי
להיות ב.מ.וו יפנית: לפני כשנה וחצי חשפה היצרנית היפנית הקטנה מהירושימה כי בכוונתה לפתח פלטפורמה הנעה אחורית חדשה. זאת במסגרת שאיפותיה - אותן חשפה לפני שנים - למצב את המותג גבוה מבעבר, באזור היוקרה או לכל הפחות שלב אחד מתחת למותגים הגרמניים המובילים. הסיבה לכך ברורה: הרווח בשוק היוקרה גבוה משמעותית מזה המקובל באזורים עממיים יותר. אבל לצורך כך נדרשה מאזדה להציג גם שינוי משמעותי בהיצע הדגמים. למשל עם פלטפורמה חדשה שתהווה בסיס לארבעה דגמי פנאי חדשים. שניים לאירופה, שניים לארה"ב.
עם חמישה או שבעה מושבים: ה-CX-60 המיועד לשוק האירופאי וה-CX-70 המיועד לשוק הצפון אמריקאי ישמשו כיורשים עתידי ל-CX-5 הוותיק והמצליח שנמצא בישורת האחרונה לקראת סיום חייו. לשניהם חמישה מקומות ישיבה, עם ממדים דומים לרכבי פנאי קומפקטיים יוקרתיים כמו אודי Q5 וב.מ.וו X3. לצידם יוצעו גם גרסאות ארוכות יותר עם שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה שיכונו CX-80 באירופה ו-CX-90 בצפון אמריקה, שם יחליף האחרון את ה-CX-9.
אפשר לצפות כמובן להבדלי מראה בין דגמים אירופאיים לאמריקאיים, אבל גם הממדים צפויים להיות מעט נדיבים יותר בצד השני של האוקיינוס. בהתאם לשווקי היעד, מאזדה תציע ברכבי הפנאי אפשרות בחירה בין מנוע היברידי-נטען המשלב בנזין (ארבעה צילינדרים) עם מנוע חשמלי, או מנועי שישה צילינדרים מוגדשים (בנזין ודיזל) הנתמכים מערכת היברידית קלה (48V) לצמצום פליטת המזהמים.
מה אנחנו חושבים: המעבר של מאזדה לפלטפורמת הנעה אחורית יסייע לה להשתדרג בתעשייה, והמהלכים האחרונים - כולל ה-6 העתידית - נראים רציניים יותר ממה שהתבצע עד עתה. אם תשלב בתוך התמהיל גם את היכולת הדינמית הגבוהה יחסית שבה ציידה את דגמיה בעשור האחרון, היא אף עשויה להתפס כזו שתמלא את החלל שמותירה ב.מ.וו בחלק מהדגמים.
אבל זה לא יהיה קל כל כך, וספק אם באמת יקרה. בעיקר מכיוון שזה מעט מדי, ומאוחר מדי. עד שמאזדה תשלים את המהפך, עולם הרכב יהיה במקום שונה לגמרי. ובעולם הזה, פלטפורמת הנעה אחורית ומנועי שישה צילינדרים ייראו קצת כמו חדשות של אתמול.