בקצרה:
  • אימפרזה חדשה, נראית יותר כמתיחת פנים
  • הפלטפורמה זהה ומנועי הבנזין וותיקים
  • עוד לא ברור מתי אם בכלל תנחת כאן
דז'ה וו: האימפרזה החדשה שסובארו חשפה בתערוכת לוס אנג'לס היא דור שישי בשושלת שהחליפה בדיוק לפני 30 שנים את הלאונה, בעבר רבת המכר של השוק המקומי. היא תוצע כעת רק במרכב האצ'בק חמש דלתות על בסיס אותה פלטפורמה של האימפרזה היוצאת.
בין השינויים שעברה הקשחת מרכב קלה (10%), מערכת הגה המגיעה מה-WRX ואמורה לתרום לתחושה מדויקת יותר והנעה כפולה קבועה (עם הכוונת מומנט לפנים-אחור) כציוד תקני. היא תוצע רק עם מנועי בנזין אטמוספריים וותיקים - 2.0 ליטר עם 152 כ"ס ו-2.5 ליטר עם 182 כ"ס, שניהם בחיבור לתיבת הילוכים רציפה. המנוע הגדול יוצע רק בגרסת RS עם כיול מיתלים קשיח יותר.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני כמעט זהה לדגם היוצא, עם שינויים המסתכמים בעיקר ביחידות תאורה שונות. גם סביבת הנהג נותרה כמעט זהה עם לוח מחוונים אנלוגי ובורר הילוכים מכאני, כשהעדכון העיקרי נוגע למסך מגע גדול מבעבר ("11.6).
מערכות הבטיחות האקטיביות יהיו ציוד תקני עם יכולות משופרת לרבות התרעת שטח מת אקטיבית וסיוע בתמרוני חירום, כמו גם התרעה על שכחת ילדים.
מה אנחנו חושבים: בשונה מהמקובל בתעשייה נראה שסובארו ביצעה בעיקר מתיחת פנים לאימפרזה ומיתגה אותה כדור חדש. שכן המערכות המכאניות בה כמעט זהות, עם מנועי הבנזין הוותיקים נטולי כל סיוע חשמלי.
בשוק האמריקאי זה עשוי להספיק, באירופה אוצלנו יהיה לה קשה הרבה יותר. אם סובארו רוצה להתמודד מול מתחרות מודרניות היא חייבת לחזק את הקשר עם טויוטה (שגם כך מחזיקה ב-20% ממניות סובארו) לפיתוח מערכות הנעה מתקדמות יותר, אחרת יהיה לה בלתי אפשרי להתמודד בשווקים מערביים.