בקצרה:
  • קבלו לנד רובר דיפנדר בגרסת גג נפתח
  • על ההסבה: סדנה הולנדית המתמחה בדגמי JLR
  • חמש יחידות בלבד, במחיר כפול מדיפנדר רגיל
להתחבר לשטח: היצע רכבי שטח עם גג נפתח מוגבל כיום לשניים – ג'יפ רנגלר ומתחרהו הישיר והצעיר פורד ברונקו. שכן מרצדס, לנד רובר ואפילו סוזוקי, כבר לא מייצרות את ה-G קלאס, דיפנדר וג'ימני העדכניים בגרסה כזו. ואם אתם בכל זאת רוצים רכב שטח עם גג נפתח שאינו בייצור אמריקאי, סדנת הריטג' קאסטום (Heritage Customs) ההולנדית מציגה כעת דיפנדר 90 קצר ללא גג קשיח.
מוריד חלק עליון: ההסבה שמבצעת הסדנה - המתמחה בשדרוג ושיפור דגמי יגואר ולנדר רובר - כוללת ניסור של הגג וחלק המרכב שמאחורי קורה B, ובכך היא מתעתדת לשמור על קשיחות מבנית דומה לדגם הרגיל. במקומו מותקן גג בד מתקפל חשמלית, מנגנון נוח בהרבה מקיפול הברזנט הידני בדיפנדר המקורי.
לדברי הסדנה, רק חמש יחידות ייוצרו, כל אחת עם צבע מרכב, חישוקים וגימורים ייחודיים. פרטים טכניים אודות יחידת ההנעה לא פורסמו, אבל ניתן לשער שכל מבחר המנועים של הדגם הרגיל יוצע כאן החל מטורבו דיזל בסיסי (D250) ועד ה-V8 בנפח 5.0 ליטר האימתני עם 525 כ"ס.
מה אנחנו חושבים: נהיגה ברכב שטח נטול גג היא חוויה של ממש, המוסיפה ממד חיבור לטבע. ואין לנו שום ספק שחמש היחידות שתייצר הסדנה ההולנדית יחטפו במהרה, למרות תג-מחיר גבוה. מה שנותר לבחון הוא מדוע לנד רובר עצמה לא מייצרת רכב שכזה. פוטנציאל המכירות גדול, התוספת לתדמית ברורה. ובכל זאת, זה לא צפוי לקרות בקרוב. חבל.