בקצרה:
  • מכונית על חשמלית ללקסוס, תתחרה בלוטוס ורימאק
  • הזינוק ל-100 קמ"ש יארך מעט יותר משתי שניות
  • טווח הנסיעה מרשים: כ-700 ק"מ בין טעינות
על חשמל: מכונית העל החשמלית של לקסוס היא אחת מסוללת דגמים חדשים חשמליים שהציגה חטיבת היוקרה של טויוטה, כחלק מתכניות העמידה ביעד חיסול מנועי בנזין מזהמים עד 2030. שם למכונית החדשה עוד אין, אבל כעת מפרסמים תמונות ופרטים מסקרנים על מי שתהיה - כך לקסוס מגדירה אותה - יורשת מודרנית ל-LFA האקזוטית, שיצרה לקסוס בתחילת העשור הקודם.
מה אנחנו יודעים: אב הטיפוס שהציגה היצרנית הוא למכונית ספורט דו-מושבית וסופר מהירה, עם זינוק מובטח ל-100 קמ"ש בקצת יותר משתי שניות - דומה לרימאק נבארה ומהיר מלוטוס אויג'ה, צמד חשמליות סופר-אקזוטיות בייצור מוגבל ותג-מחיר בשמיים. נתון מהיר גם מהמכונית החזקה והמהירה ביותר של פרארי, ה-SF90 סטרדלה שמסיימת את המיאוץ הקלאסי ב-2.5 שניות. מלבד זינוק מטורף ויחידת מנוע חזקה, הספורטיבית תשתמש בפלטפורמה ייעודית מחומרים מרוכבים כדי לשמור על משקל נמוך.
היא גם תציע טווח נסיעה גדול משמעותית של כ-700 ק"מ, 300 יותר מלוטוס, 150 ק"מ יותר מרימאק, ככל הנראה באמצעות סוללות מצב מוצק (solid state) מתקדמות שתפתח טויוטה יחד עם פנסוניק וכמובן מקדם גרר נמוך. מהתמונות ניתן להבחין כי העיצוב - מכסה קדמי ארוך ותא נהג אחורי - מזכיר דווקא מכוניות ספורט עם מנוע קדמי, בשונה ממתחרותיה עם צללית שמרמזת על מנוע מרכזי ותא נהג קדמי יחסית.
מה אנחנו חושבים: טויוטה נמצאת בתקופת התחדשות, מתפרעת עם דגמי ספורט טהורים עכשוויים ומנסה לצבוע את תדמית המותג בצבעים עזים ומושכים מבעבר. זה לא פוסח על מותג היוקרה שהיא מייצרת, שסובל - למרות מספר קטן של דגמים מעניינים לאורך ההיסטוריה הלא ארוכה שלו - מתדמית סולידית מדי. וטוב שכך. נותר רק לקוות שתהליך הניסוי והפיתוח של מכונית העל המרשימה יהיה קצר יותר מעשור השנים שלקח ללקסוס להעביר את ה-LFA מדף השרטוט לכביש הציבורי. בשנת 2000 זה לא היה נורא, ב-2022 אין את פרק הזמן הזה.