בקצרה:
  • פורשה מזכירה לנו את ה-356 האגדית, הראשונה בשושלת
  • את הבסיס מעניקה GT4 RS, אך אין תכניות ייצור
  • וממש חבל שכך
בחזרה למקורות: זו פורשה 357, מכונית תצוגה ללא כל כוונת ייצור אבל עם תעודת זהות מרשימה בכל זאת. את ההשראה למראה - ולפרויקט בכלל כמובן - מעניקה ה-356, המכונית הראשונה שייצרה פורשה מעולם, בדיוק לפני 75 שנים.
את הדימיון למכונית מהעבר לא קשה לזהות, אבל מעבר לכך ברור כי מדובר בתרגיל עיצובי בעיקר. כולל מדבקות במקום יחידות תאורה מלפנים ומאחור. מעצבי פורשה שילבו כאן פרטי טכנולוגיה עכשווית כמו מצלמות במקום מראות וידיות פתיחת דלתות מוסלקות, שתפקידן להקטין את מקדם הגרר למרות שאין כוונת ייצור. גם לפתחי האוורור מאחור וכיסוי קרבון להפחתת מקדם גרר עם החישוקים אין משמעות של ממש, למעט מראה המזכיר את חישוקי ה-365.
ויש גם מספר קריצות עין חביבות של אנשי מחלקת העיצוב. למשל כונס אוויר למנוע עם כיתוב Air וחץ מכווין, מדבקת דינוזאור רבת משמעות על הכונס המזרים אוויר לקירור הבלמים והכיתוב E-Fuels only על פתח התדלוק.
בסיס משובח: אילו הייתה ה-357 בדרכה לפס הייצור, לא צריך היה לתהות באשר ליכולות המוטוריות שלה, שכן כבסיס משמשת לה קאיימן GT4 RS, מהדגמים המשובחים ובעיקר המסעירים בהיצע היצרנית כיום. עם מנוע בוקסר אטמוספרי, שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר, תצורה מרכזית ו-500 כ"ס עם קו אדום ב-9,000 סל"ד. זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ו-315 קמ"ש מרביים.
מה אנחנו חושבים: הקונספט שהציגה פורשה הוא אחד המרשימים ביותר בהיסטוריה העשירה של יצרנית רכבי הספורט הגרמנית, כזה המשלב בין העיצוב אייקוני לבסיס מודרני של אחד מהדגמים המשובחים ביותר שלה. אז ה-357 לא תגיע לפס הייצור, אבל אם כך מתחילות חגיגות ה-75 של היצרנית, יש סיבה להאמין שב-12 החודשים הקרובים נראה עוד כמה וכמה יצירות מעניינות. נקווה רק שאותן היא כן תייצר.