בקצרה:
  • פורשה קאיימן, לראשונה בגרסת RS סופר-ספורטיבית
  • המנוע חזק יותר, האווירודינמיות משופרת והמשקל מופחת
  • שלכם אם יש לכם אפשרות לשלם 1.15 מיליון שקלים
האחות הקטנה: הקאיימן סבלה מאז הושקה לראשונה ב-2005 מתסביך "האחות הקטנה". למרות בסיס מעולה עם פלטפורמת מנוע מרכזי, העדיף דינמית על מנוע אחורי כמו ב-911 המלכותית, פורשה מעולם לא אפשרו לה - בעיקר מטעמי שיווק - להעפיל על אחותה הגדולה והאייקונית. ולכן, במשך שנים המנועים החזקים ביותר, מערכות מתלים והבלמים המתקדמות מכולן והחומרים האקזוטיים נשמרו בקנאות (רק) לאחות הגדולה, היקרה והמפורסמת.
רק ב-2015 הציגה פורשה לראשונה גרסת GT4 לקאיימן הקודמת (981), ודור חדש שהוצג ארבע שנים לאחר מכן על בסיס ה-718. אבל כעת, בפעם הראשונה בהיסטוריה של הדגם, גם צמד האותיות RS - המייצגות את הגרסאות הכי קיצוניות - מוטבעות על אחוריה, רגע לפני שהיא מוצגת בדור חדש עם הנעה חשמלית.
7 דקות ו-9.3 שניות: זהו זמן ההקפה של ה-GT4 RS סביב 20.8 ק"מ של הגיהנום הירוק, ואלה בסך הכל 9.4 שניות יותר ממפלצת המהירות האולטימטיבית 911 GT3. ואלה 23.6 שניות מהר יותר מ-GT4 רגילה (סביב הקפת 20.6 ק"מ ששימשה בעבר) ומאוד-מאוד מהירה. איך היא עשתה זאת?
למנוע הבוקסר שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר, ואין כאן שום מגדש. ההספק המרבי עומד על 500 כ"ס, 80 כ"ס יותר מה-GT4, עם קו אדום ומנתק הצתה ב-9,000 סל"ד, 1,000 סל"ד גבוה מהגרסה הרגילה. אחד מהשיפורים בהם מתגאה היצרנית הם כונסי אוויר למנוע המוצבים במקום שמשות הצד האחוריות, משפרים את יכולת הנשימה ומוסיפים צליל ייחודי. המנוע מחובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד וזו מסייעת לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, מהר בחצי שניה מ-GT4 רגילה, לצד מהירות מרבית של 315 קמ"ש.
פחות משקל יותר כוח הצמדה: המשקל העצמי נמוך ב-35 ק"ג מה-GT4 הודות למכסה קדמי וכנפיים קדמיות עשויים קרבון, שמשה אחורית דקה יותר, פחות חומרי בידוד ודיפון פנימי של הדלתות עם רשת אחסון במקום תא. הנה נעלמו עוד כמה גרמים.
כוח ההצמדה של ה-RS גבוה ב-25% ללא פגיעה במקדם הגרר. הוא מושג הודות לכנף אחורית ענקית ומסיט אויר גדול יותר בפגוש הקדמי. שניהם אגב ניתנים לכיוון ידני לארבעה מצבים. עוד נוספו כונסי אוויר משולשים במכסה הקדמי לטובת צינון הבלמים הקדמיים, וכונסי אוויר נוספים בבתי הגלגל להפחתת מערבולות.
כמו ה-GT4, גם ה-RS נמוכה מ-718 קאיימן רגילה ב-3 ס"מ, אבל לגרסת הקצה כיול שונה לקפיצים ולמוטות מייצבים. פורשה תציע גם חבילת וויסאך עם חישוקי "20 עשויים מגנזיום במקום אלומיניום בגרסה הרגילה, עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 R דביקים במיוחד. היא גם מוסיפה כלוב בטיחות וסעפת פליטה שונות העשויות טיטניום.
ויש גם טייקן GTS, אבל חשמלית: היצרנית הגרמנית מרחיבה את גרסאות הטייקן עם GTS, בהתאם לגישתה עם דגמים "רגילים". עם 598 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות היא ממוצבת בדיוק בין טייקן 4S (עם 530 כ"ס, 4 שניות ל-100 קמ"ש) לטורבו (680 כ"ס, 3.2 שניות). למרות שלמצברים קיבולת זהה לגרסאות האחרות (93.4 קוט"ש), טווח הנסיעה עומד על 504 ק"מ, 40 ק"מ יותר מה-4S ואפילו 20 ק"מ יותר מטייקן בסיסית בעלת מנוע אחורי בודד. הסיבה לכך היא מערכת ניהול אנרגיה מתקדמת יותר.
פורשה מציעה את ה-GTS גם בגרסת ספורט-טוריזמו, שלמעשה זהה לקרוס-טוריזמו רק ללא איפור "שטח" ועם מערכת מיתלים זהה לטייקן הרגילה. כאופציה יש כעת גג פנורמי עם אפשרות להפוך אותו משקוף לכהה לטובת הגנה טובה יותר מפני השמש. תג המחיר: מיליון ו-50 אלף שקל, 165 אלף שקל יותר מה-4S.