בקצרה:
  • ניסאן X-טרייל החדש ישווק גם בגרסה היבירידית
  • על פלטפורמה עדכנית ומקום לשבעה נוסעים
  • המחיר: מ-199 אלף שקל לבנזין, מ-234 אלף שקל להיברידי
בפעם הרביעית: ה-X-טרייל החדש הוא דור רביעי לרכב הפנאי הראשון בהיסטוריה של ניסאן, והוא מגיע אלינו כשנתיים וחצי לאחר שהוצגה גרסתו האמריקאית תחת השם רוג. ביחס לקודמו הוא מבוסס על פלטפורמה (CMF-C) קשיחה יותר, עם חלקי מרכב מאלומיניום (דלתות צד, כנפיים קדמיות ומכסה מנוע) ודלת תא מטען מחומרים מרוכבים, האמורה להפחית משקל. בשונה מהקשקאי החולק עימו פלטפורמה, לכל גרסאות ה-X-טרייל יש מתלה אחורי רב-חיבורי שאמור לשפר את נוחות הנסיעה.
הממדים דומים ל-X-טרייל היוצא עם 468 ס"מ בין הפגושים ובסיס גלגלים של 270.5 ס"מ וכבעבר עם שורת מושבים שלישית (למעט בגרסה ההיברידית הבסיסית) המציעה לפי ניסאן מקום לשני צעירים (1.6 מטר). כמו בקשקאי, הדלתות האחוריות נפתחות בזווית של 90 מעלות על מנת להקל על הגישה לספסל האחורי. תא המטען מכיל 120 ליטר כשכל המושבים בשימוש (15 ליטר פחות מבעבר) ו-485 ליטר לאחר קיפול שורת המושבים השלישית (40 ליטר יותר).
חיזוק חשמלי: ה-X-טרייל ישווק כאן בשלוש גרסאות מערכת הנעה. לבסיסית מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ויחס דחיסה משתנה, עם סיוע היברידי קליל (12V). הוא מפיק 163 כ"ס, מחובר לתיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית ומזנק ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות, מהר ב-1.9 שניות מהדגם היוצא.
אך מסקרנת יותר היא מערכת ההנעה ההיברידית שתשווק בשתי גרסאות. לאחת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי שמייצר 204 כ"ס, לאחרת הנעה כפולה (213 כ"ס משולב) הנעזרת במנוע חשמלי נוסף שמחובר לגלגלים האחוריים. בשני המקרים מצוות מנוע הבנזין המוכר מגרסת הבסיס (1.5 ליטר) והוא משמש כגנרטור לטעינת הסוללות. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8 שניות בגרסת ההנעה הקדמית ו-7.2 שניות להנעה הכפולה, ובשתיהן יש מערכת בלימה רגנרטיבית עם מצב e-Pedal המאפשר להפחית את השימוש בדוושת הבלם.
מה עוד צריך לדעת: במפתיע, אבזור גרסת הבנזין הבסיסית (ויזיה) צנוע למדי, בין היתר עם מסך מגע בהתקנה מקומית שנעדר צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ובקרת אקלים חד אזורית. יש להניח שדגם זה מכוון לציי רכב ופחות ללקוח הפרטי.
גרסת אסנטה (220 אלף שקל לבנזין, 234 אלף שקל להיברידי הנעה קדמית ו-250 אלף שקל להיברידי כפול הנעה) כוללת בין היתר מסך מגע מקורי ("8) עם מצלמת נסיעה לאחור וחלון שמש. רוצים גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3), מסך מגע גדול ("12) ומצלמות חניה היקפיות? הוסיפו 12 אלף שקל. גרסת טקנה הבכירה כוללת ריפודים דמויי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, תצוגת נתונים עלית ודלת תא מטען חשמלית, ואלה יעלו לכם 12 אלף שקל נוספים.
מערך הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: ניסאן X-טרייל מתייצב לקטגוריה הזוכה לביקושים אדירים, ולכן סביר להניח שהיבואנית לא תתקשה לחסל את המלאי שתנחית כאן בחודשים הקרובים, אבל בעתיד זו לא תהיה משימה קלה כל כך. שכן מחיר גרסת הבנזין הבסיסית גבוה ממרבית מתחריו הישירים – סקודה קודיאק, פיז'ו 5008 ומיצובישי אאוטלנדר ורשימת האבזור שלה דלה ביחס לרכב בתג המחיר הזה.
הגרסה ההיברידית עם שבעה מקומות כבר חוצה את רבע מיליון השקלים, מה שמציב אותה מול מתחרים מקטגוריה גבוהה יותר כמו קיה סורנטו היברידי שכבר משווק כאן ויונדאי סנטה פה היברדי שצפוי לנחות כאן בקרוב. קל זה לא יהיה.