בקצרה:
  • ב.מ.וו M3 מקבלת לראשונה גרסת סטיישן
  • עם 510 כ"ס, הנעה כפולה ו-3.6 שניות ל-100
  • תשווק כאן בהזמנה מיוחדת
שימושיות וביצועים: אחרי שורה ארוכה של טיזרים, כולל שיא הקפה מיוחצן במסלול נורבורגרינג, ב.מ.וו חושפת באופן מלא את ה-M3 סטיישן. סטיישן אקשן שלישית בהיסטוריה של חטיבת הביצועים, אחרי ה-M5 בדור השני (E34) ב-1992 ובדור הרביעי (E60) ב-2007.
היא מבוססת על ה-M3 סדאן הנוכחית (G80), אבל בשונה ממנה תשווק רק בתמהיל מנוע-גיר-הנעה אחד. כפול מגדשים עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר והספק מרבי של 510 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. זאת בשונה מהסדאן המשווקת גם בגרסת הנעה אחורית ותיבת ידנית. הגידול בממדים הביא עמו צמיחה במשקל העצמי (+85 ק"ג), בין היתר עקב בחירה בגג אלומיניום במקום קרבון. הביצועים איטיים במעט בהתאם עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות (עשירית שניה יותר), המהירות המרבית עומדת על 280 קמ"ש (10 קמ"ש פחות).
מה עוד צריך לדעת: הטורינג מקבלת מערכת מיתלים בגיאומטריה דומה לסדאן, עם חיזוקים מתבקשים בנקודות שונות בשלדה ובין בתי הבולמים הקדמיים, אבל כיול נוקשה מעט יותר מאחור. גם מערכת ההנעה הכפולה דומה עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה כציוד תקני, ואפשרות לניתוק הציר הקדמי לטובת הנעה אחורית "טהורה".
סביבת הנהג היא העדכנית של ב.מ.וו עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("14.9). וכמו בסדאן, גם כאן יש אפשרות למושבי ספורט עשויים קרבון עם תמיכה משופרת ומשקל עצמי נמוך בכ-5 ק"ג לכל אחד. תא המטען מכיל 500 ליטר, 20 ליטר יותר מהסדאן, אבל קיפול שורת גב המושבים האחוריים מאפשר הגדלה שלו לנפח גדול פי שלושה (1,510 ליטר).
מה אנחנו חושבים: דגמי סטיישן-ביצועים הם הזאב בעור כבש האולטימטיבי. מכוניות שמאפשרות לכם להראות אגזוז לנהג יהיר עם פורשה 911 שעומדת ליד ברמזור כשאתם בהרכב משפחתי מלא. ולכן זה מפתיע שרק כעת מציגה ב.מ.וו גרסת סטיישן ל-M3, קטגוריה בה אודי בעיקר וגם מרצדס נוכחות כבר שנים רבות.
אבל למרות זאת, מרושם ראשוני היא מסתמנת כאחת המכוניות המעניינות שחטיבת M הציגה בשנים האחרונות, גם בגלל השילוב של שימושיות וביצועים, ובעיקר בגלל שהמתחרה הישירה, אודי RS4, כבר סופר ותיקה ועומדת לפני החלפה ולמרצדס ייקח עוד זמן עד שתציג C63 חדשה.