בגדול:
  • ה-M3 היא הסטיישן המהירה על המסלול
  • עם הנעה כפולה ומנוע שמשחרר 510 כ"ס
  • תוצג רשמית בסוף השבוע הקרוב
טיל עם בגאז': ה-M3 טורינג היא אחת מארבע מכוניות חדשות שמעניקה לעצמה חטיבת הביצועים של ב.מ.וו לרגל יובל להיווסדה. ה-M4 CSL הייתה ראשונה וכבר נחשפה, ואחרי הסטיישן הזו יגיעו XM חדשה ודור שני ל-M2 - האחרונה תהיה כנראה הבנזין-אקשן-טהורה האחרונה בהיסטוריה של M.
בשונה מחטיבות הביצועים של אודי ומרצדס המציעות כבר שנים גרסאות סטיישן לדגמים השונים, ה-M3 טורינג תהיה מכונית סטיישן שלישית בסך הכל של חטיבת M, אחרי ה-M5 בדור השני (E34) ב-1992 ובדור הרביעי (E60) ב-2007.
רגע לפני שהיא מוצגת בסוף השבוע הקרוב בפסטיבל המהירות של גודווד, ב.מ.וו שחררה אותה על מסלול נורבורגרינג כדי לקבוע שיא הקפה (20.8 ק"מ) - שבע דקות ו-35.06 שניות. איטי משמעותית ממכוניות ספורט רגילות, אבל זמן שהופך אותה לסטיישן המהירה ביותר ב"גיהנום הירוק". מאחורי ההגה ישב נהג המרוצים ואחראי פיתוח מערכות דינמיות בחטיבת M, יורג ויידינגר, ומי שאחראי גם לשיא ההקפה עם ה-M4 CSL.
מה אנחנו יודעים: הטורינג תתבסס על ה-M3 סדאן הנוכחית (G80), אבל בשונה ממנה תשווק רק עם שילוב אחד של מנוע-גיר-הנעה. 510 כ"ס משישה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר (S58), עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.
הביצועים יהיו דומים ל-M3 כפולת ההנעה שמזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות ומוגבלת למהירות מרבית של 250 קמ"ש, או 290 קמ"ש לאחר הסרת המגבלה. הטורינג צפויה לקבל מערכת מיתלים בגיאומטריה דומה לסדאן, וחיזוקים בנקודות שונות בשלדה ובין בתי הבולמים הקדמיים. המכונית שקבעה את השיא מצוידת בבלמים קרמיים וצמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2, שכמו במקרה של הסדאן יהיו ברשימת האופציות של הסטיישן.
מה אנחנו חושבים: זמן ההקפה של ב.מ.וו מרשים מאוד, הוא אפילו מהיר במעט מזמן ההקפה של פורשה 911 GT2 RS מהדור הקודם (997), נהוגה בידי וולטר רוהל. ותחשבו על זה רגע. אגב, אין לנו ספק שהוא יצית מלחמה בזירת הגיהנום הירוק בה יתמודדו הדור הבא של המתחרות הישירות מבית אודי ומרצדס. אנחנו כבר מכינים את הפופקורן.