בקצרה:
  • לנד רובר מחייה את הדיפנדר המקורי
  • עם מנוע V8 ובייצור מוגבל של 25 יחידות
  • המחיר בבריטניה כפול משל ריינג' רובר חדש
מורשת קרב: שש שנים וחצי לאחר שהדיפנדר המקורי האחרון ירד מפס הייצור בסוליהול, לנד רובר מחייה את אייקון השטח הבריטי. חטיבת הרכבים הקלאסיים של היצרנית מציגה את הדיפנדר טרופי, גרסה במהדורה מוגבלת של 25 יחידות בלבד לציון הקאמל טרופי - סדרת מסעות השטח המפורסמים של היצרנית בשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת.
בטעם של פעם: לנד רובר תציע את גרסת טרופי בשלוש תצורות מרכב, 90 קצר עם שלוש דלתות ו-110 ארוך בתצורת סטיישן-וואגון או טנדר דאבל קבינה. מערכת ההנעה כוללת מנוע בנזין, V8 בנפח 5.0 ליטר עם 405 כ"ס, בחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח. כדי להתמודד עם תוספת הכוח הגבוה כמעט פי ארבע ממנוע הטורבו דיזל המקורי, לנד רובר שדרגה את מערכות ההיגוי, הבלמים והמתלים.
שינויים נוספים כוללים כלוב בטיחות חיצוני כנגד התהפכות, הכולל גם גגון ענק לציוד עם סולם טיפוס בחלקו האחורי וסוללת תאורת לד בחלקו הקדמי. בחזית הוצב פגוש ייעודי הכולל כננת ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי BFGoodrich AT המולבשים על חישוקים מושחרים.
המרכב צבוע לבן, עם גג, מכסה מנוע ובתי גלגלים בשחור, ובפרופיל מדבקות בעיצוב המדינות השונות בהן נערכו מסעות השטח המפורסמים. בתא הנוסעים הוצבו מושבים קדמיים של ריקארו, מערכת המולטימדיה שודרגה ושעון אנלוגי במרכז הדשבורד בעל רקע דומה לסכמת המדבקות החיצונית.
מה אנחנו חושבים: עם הדיפנדר העדכני, לנד רובר התרחקה מהמתכון המקורי של האייקון הבריטי, כשהיא זונחת את המכלולים החסונים (שלדת סולם וסרנים חיים) לטובת מכאניקה מודרנית (מרכב אחוד ומתלי אוויר נפרדים) ואלקטרוניקה מסייעת. מצד אחד מדובר בבסיס שמתאים לקהל לקוחות רחב הרבה יותר, אבל בכך היא גם ויתרה על הגרעין הקשה, הוותיק והנאמן שלה. עד כדי כך שאחד מאותם מעריצי הדיפנדר המקורי, הטייקון הבריטי ג'ים רטקליף, החליט לייצר בעצמו מחליף ראוי, הינאוס גרנדיר שצפוי להתחיל להיות משווק בקרוב גם אצלנו.
ולכן זה ברור מדוע גם לנד רובר עצמה מתקשה להיפרד וממשיכה לייצר את הדיפנדר, גם אם מדובר במהדורה מוגבלת. לאור הביקוש האדיר לרכבי שטח בכלל ולדיפנדר המקורי בשוק היד השנייה בפרט, לא נראה לנו שתהיה ללנד רובר בעיה למצוא 25 לקוחות שישלמו בשמחה מחיר מופרך של 225 אלף פאונד, יותר מכפול מזה של ריינג' רובר חדש (1.3 מיליון שקל אצלנו).