מאזדה 6 הבאה תאמץ תצורה דומה לב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס, עם הנעה אחורית ומנוע שישה צילינדרים בטור, כך דיווח לראשונה קאר-אנד-דרייבר האמריקאי. ל-ynet נודע כי במסדרונות מאזדה אכן הוזכר פרויקט דומה שמתנהל באופן טבעי תחת מעטה סודיות כבד. לפי הערכות, תחילת שיווק צפויה בסוף 2022 וכפי שיש לציין כיום בהמשך לכל הערכה לטווח בינוני-ארוך, "בערבון קורונה מוגבל".
המעבר לתצורה זו, המקובלת (עדיין) במכוניות סלון יוקרתיות, היא כחלק משאיפת היצרנית למצב עצמה גבוה מבעבר, באזור - או לפחות בקרבת - מותגי פרימיום גרמנים. נזכיר כי ה-6 הראשונה מ-2002, הייתה המכונית הראשונה של יצרנית הרכב העממי הקטנה מהירושימה, שעבר לשמות-דגם בעלי ספרה אחת. חשוב מכך, היא הייתה ראשונה שזנחה את המראה הפונקציונלי-משעמם-ריווחי שהעניקה מאזדה לדגמיה המשפחתיים בשנות ה-90, דוגמת הלאנטיס הסופר-פופולרית שכבשה את שוק המשפחתיות וה-626 המצליחה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות.
למעשה, מאזדה חזרה עמה לשורשיה אותם ביטאה היטב לפני כן עם ה-121, ה-mx, rx או ה-323 F. במקביל עברה המשפחתית הגדולה של היצרנית שדרוג ניכר ביכולות הדינמית, שמיצבו אותה מעלה מרבית מתחרותיה הישירות. במאזדה התייחסו אז לסדרה 3 של ב.מ.וו כמתחרה דינמית ישירה. כיום משווק הדור השלישי של ה-6, אשר הושק ב-2012 וגרסתו העדכנית הגיעה אלינו אשתקד לאחר מתיחת פנים שלישית (ואחרונה).
נחזור להיום ולדיווח באתר האמריקאי. ה-6 הבאה, כך נחשף שם, תבוסס - בניגוד גמור לנוכחית - על פלטפורמת הנעה אחורית ומנוע אורכי, תצורה דומה לזו שניתן למצוא ביצרניות יוקרה מוערכות. השינוי אמור להתבטא כמובן ביכולת דינמית גבוהה מבעבר, למקם את מאזדה גבוה יותר ולאפשר לה בהתאם לדרוש תג-מחיר שונה. בשל עלויות הפיתוח העצומות, הוא צפוי להתבצע כחלק משיתוף הפעולה עם טויוטה, ולהתנהל במקביל לפיתוח ה-IS וה-RC העתידיות של לקסוס. ואם עדיין לא השתכנעתם להיכן מכוונת מאזדה, כעת זה אמור להיות ברור יותר.
תמהיל יחידת ההנעה הצפויה כולל שישה צילינדרים בטור, 3.0 ליטר של נפח וכמובן טכנולוגיית Skyactiv-X הייחודית של היצרנית, המאפשרת פעולת הצתה גם באמצעות דחיסת אוויר על ידי הבוכנה. בדומה למנועי דיזל ובשונה ממנועי בנזין כיום, בהם תערובת אוויר-דלק מוצתת על-ידי מצת חשמלי (פלאג). המנוע צפוי לקבל סיוע של מערכת היברידית קלה (48V) אשר תקטין את צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
עיצוב ה-6 הבאה ישאב כנראה השראה מהויז'ן קופה, אב-טיפוס אותו הציגה מאזדה בתערוכות טוקיו 2017. מכונית תצוגה במרכב קופה מרהיבה למראה עם צמד דלתות צנועות מאחור, מכסה מנוע ארוך מלפנים, סרח עודף קצר מלפנים וגדול מאחור.
עד כמה הפרסום בקאר-אנד-דרייבר נכון, לא ניתן כיום לקבוע בוודאות מלאה. אפשר לאשר כי במסדרונות החברה מתייחסים לפרויקט דומה אך הטלטלה העזה שעוברת על עולם הרכב עשויה לשנות את תכניות היצרניות מקצה לקצה. טיפול בפרויקטים לטווח הבינוני עשוי לעבור הקפאה זמנית, ולא מן הנמנע כי תכניות לעתיד רחוק יותר יחזרו למגירה או יבוטלו לחלוטין. למרות ששיתופי פעולה בין יצרניות יהיו אטרקטיביים אף יותר מבעבר, לא ברור גם מצבה של לקסוס.