אנדי פאלמר, בעיני רבים זה שהעניק באמצעות ניסאן ליף החשמלית את הדחיפה המשמעותית ביותר להתנתקות ממנועים מזהמים, מאמין כי היצרנית היפנית טעתה בכך שהאטה את קצב הפיתוח ולא המשיכה בתכנית הפיתוח המקורית של דגמים חשמליים, שנהגתה במקור בין היתר כדי להתמודד עם הגישה ההיברידית של טויוטה, כפי שהוצגה בפריוס.
3 צפייה בגלריה
ניסאן ליף הראשונה - פיתוח דגמים אחרים הופסק
ניסאן ליף הראשונה - פיתוח דגמים אחרים הופסק
ניסאן ליף הראשונה - פיתוח דגמים אחרים הופסק
אם הייתה ממשיכה בו, כך מאמין פאלמר, שוויה היה כיום דומה לזה של טסלה. כיום עומד שוויה של ניסאן על פחות מ-14.5 מיליארד דולר. שוויה של טסלה שחצה את טריליון הדולרים, עומד כיום על 746 מיליארד דולר - פי 50 מניסאן.

טעות טראגית בשיקול דעת

ניסאן סיימה את פיתוח הליף, החשמלית הראשונה של החברה היפנית, לקראת סוף 2010 והשיקה אותה כשנה מאוחר יותר. פאלמר עמד בראש צוות הפיתוח של המכונית המהפכנית שנחשבת כחשמלית הראשונה להימכר בכמויות מסחריות בשוק הרכב, שעד הופעת טסלה מודל 3 הייתה החשמלית הנמכרת ביותר בעולם.
3 צפייה בגלריה
  ניסאן ליף הנוכחית. עוד שנה ודי
  ניסאן ליף הנוכחית. עוד שנה ודי
ניסאן ליף הנוכחית. עוד שנה ודי
"מסיבה כלשהי ניסאן החליטה שלא להמשיך בתכנית הפיתוח המקורית של דגמים חשמליים", אמר פאלמר לאוטומוטיב ניוז. "אם כן הייתה ממשיכה (בקו הזה), היו לה תכניות מסודרות לרשימת דגמים חשמליים. אילו אכן היו משיקים אותם לפי התכנית, ניסאן הייתה כיום במצבה (הפיננסי) של טסלה". פאלמר הוסיף כי יש לשער שביטול תכנית הדגמים החשמליים נעשה בעקבות עלות הייצור הגבוהה מדי של הליף וכנגזרת מכך היותה לא רווחית מספיק.
אבל זה לא הכל. לדבריו, בניסאן פשוט טעו בהערכת השפעת המהפכה החשמלית על תעשיית הרכב וקהל הרוכשים. לדבריו, סגירת הפרויקט החשמלי סייעה לניסאן מבחינה פיננסית באותו זמן, אבל בכיריה טעו לחשוב כי עתידו של הרכב החשמלי אינו בטוח וכי לא ניתן להעריך מתי שיווקו יהפוך לרווחי באופן שיצדיק את השקעות העתק.
3 צפייה בגלריה
אנדי פאלמר ניסאן
אנדי פאלמר ניסאן
אנדי פאלמר בהשקת המסחרי החשמלי e-NV200
פאלמר מגלה עוד כי הבחירה לוותר על המשך פיתוח נמרץ של רכב חשמלי בניסאן פגעה ישירות במותג אינפיניטי, שאמור היה להפוך לכול חשמלי בינתיים. לפני למעלה מעשר שנים חשפה כבר אינפיניטי מכונית תצוגה מוכנה לייצור בשם LE, שהתבססה על ניסאן ליף ואמורה הייתה לעלות על הכביש תוך שנתיים. זה לא קרה ופאלמר, סמנכ"ל התפעול של היצרנית, עזב אותה ב-2014 ועבר לתפקיד מנכ"ל אסטון מרטין. ניסאן צפויה להפסיק את ייצור הליף וב-2024 תשיק רכב פנאי קומפקטי מסוגנן.