בקצרה:
  • הגרנדלנד יהיה דגם שני בחטיבת הביצועים באופל
  • המנוע היברידי נותר כשהיה, מערך המיתלים שודרג
  • צפוי לנחות בישראל באמצע השנה הבאה
מיתוג ספורטיבי: גרנדלנד, רכב הפנאי הקומפקטי של אופל, יהיה דגם שני בחטיבת הביצועים המחושמלת GSe אותה החייתה לאחרונה היצרנית הגרמנית. אך למרות היומרה והחזות הספורטיבית, מערכת ההנעה ההיברדית-נטענת נותרה זהה לחלוטין לגרסת PHEV הרגילה. בכך מוותרת אופל - למעשה קונצרן סטלנטיס - על שילוב המערכת החזקה יותר שניצבת בחרטום דגמי הביצועים של פיז'ו ו-DS.
עם 300 כ"ס, ממנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, המחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, יחד עם מנוע חשמלי נוסף מאחור עבור הגלגלים האחוריים. גם הביצועים נותרו ללא שינוי לרבות זמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש: 6.1 שניות. אופל טרם פרסמה את נתוני טווח הנסיעה החשמלי, אך הוא צפוי להיות דומה לגרסה הרגילה, כ-60 ק"מ.
מה חדש: השינוי המשמעותי ביותר הוא למערכת המיתלים, עם קפיצים נוקשים יותר הנתמכים בולמי זעזועים מבית קוני FSD. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין e-פרימסי, דווקא כאלה המיועדים לחיסכון בדלק ולא לאחיזה מיטבית. מבחינה עיצובית הוא נבדל בתוספת סימולי הגרסה, מסיט אוויר בפגוש האחורי, מכסה מנוע וגג צבועים שחור.
מה אנחנו חושבים: מיתוג GS כחטיבת ביצועים באופל הוא צעד מבורך, כזה שיאפשר לדגמיה מיצוב גבוה יותר במשפחה, בדומה לקופרה עבור סיאט כיום או אלפין עבור רנו בעתיד. אבל במקרה של הגרנלנד קשה שלא להתאכזב מכך שמדובר בעיקר בשינוי עיצוב, ללא שדרוג ראוי לביצועים כמצופה, ובניגוד לדרך בה נוקטים ב-DS ופיז'ו. אם אופל רוצה להפוך את GS לחטיבה נחשקת באמת, היא צריכה להתאמץ יותר.