בקצרה:
  • שיאומי רוצה ב-2024 מכונית חשמלית משלה
  • תפתח עצמאית או ביחד עם יצרנית רכב
  • הכרזה הקפיצה את מניית החברה
1 צפייה בגלריה
חנות של שיאומי בבייג'ינג
חנות של שיאומי בבייג'ינג
חנות של שיאומי בבייג'ינג
(צילום: AP)
שיאומי תשווק מכונית חשמלית ראשונה מתוצרתה כבר במחצית הראשונה של 2024, בעוד כשנתיים וחצי מהיום. כך אישר דובר ענקית הטכנולוגיה הסינית לכלי תקשורת שונים, תוך שהוא מצטט את דברי יו"ר החבר ליי ג'ון. כל זאת כשבעה חודשים לאחר שהחברה הפתיעה והצהירה לראשונה כי ברצונה להכנס לתחום התחבורה החשמלית עם רכב מתוצרתה, וכי תשקיע בפיתוח החטיבה המוטורית - אותה הפכה לרשמית לפני כחודשיים - כ-10 מיליארד דולר בעשור הקרוב. בתגובה להכרזה אתמול זינקה מניית שיאומי ב-5%, ובמהלך היום (ד') רשמה כבר עלייה של 10% מאז ההכרזה.
עם זאת, עדיין לא ברור אם שיומי מעוניינת לפתח את המכונית החשמלית באופן עצמאי או שתעשה זאת בשיתוף פעולה עם יצרנית רכב. אפשרות שכזו נראית כסבירה יותר, שכן כך תוכל שיאומי לוותר על השקעות עתק לא מחוייבות המציאות, בעיקר בהתחשב בכיוון אליו פונה התעשייה במסגרתו יותר ויותר יריבות-לשעבר הופכות לידידות-אינטרסנטיות. כך או אחרת, עד שתכניותיה להמשך הדרך יהפכו לגלויות, הרחיבה החברה הסינית את ארסנל כוח האדם שיעסוק בנושא באופן בלעדי ל-300 עובדים, כך מדווח האוטומוטיב ניוז.
למרות שלא ניתן להתעלם משאיפותיה הגלובליות של יצרנית הסמארטפונים המצליחה, המציגה גידול אדיר בשיווק מכשירים בשנה האחרונה באירופה, שוק הרכב הסיני לבדו מעניין מספיק כדי להשקיע בו בשנים הקרובות. השנה צפוי גידול של יותר מ-50% במספר כלי הרכב החשמליים שיימכרו בסין, עם מספר כולל הצפוי להתקרב ל-2 מיליון כלי רכב עם הנעה חשמלית.